SEN4551 GamificationBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar EKONOMİ VE FİNANSÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
EKONOMİ VE FİNANS
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SEN4551 Oyunlaştırma Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. BARIŞ YÜCE
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. ADEM KARAHOCA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Öğrenciler oyunlaştırmanın temellerini pratik bir yaklaşımla öğreneceklerdir. Ders oyun tasarımı, psikoloji, yönetim ve eğitim gibi alanlarda oyunlaşmış tecrübenin nasıl tasarlanabileceğine odaklanır. Dersin ana amacı işleri daha eğlenceli hale getirebilmek için kullanılacak oyunlaştırma prensiplerini anlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Oyunlaştırmanın temellerini tanımlamak.
2. Gerçek hayattaki oyunlaşmış tecrübeleri analiz etmek.
3. Oyunlaştırmanın prensiplerini tanımlamak.
4. Oyun mekaniğini açıklamak.
5. Çevrimiçi değişimleri takip edebilecek sistemler tanımlamak
6. Çevrimiçi tecrübelerde karşılaşılabilecek kritik elemanları tarif etmek.

Dersin İçeriği

Bu ders öğrencilere oyunlaştırma altyapılarını ve eğilimlerini ve bunların BT projelerinde nasıl uygulanıp verimli bir şekilde kullanılabileceklerini öğretir. Derste öğrenciler endüstrideki vakalara yönelik oyun elemanlarını geliştirmeye ilişkin pratik beceriler geliştirirler. Öğrenciler oyun tasarlamanın pratik yollarını öğrenirler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oyunlaştırma Nedir?
2) Oyunlar
3) Oyun Düşünme
4) Oyun Elemanları
5) Psikoloji ve Motivasyon I: Davranışçılık
6) Psikoloji ve Motivasyon II: Davranışçılıktan Ötesi
7) Oyunlaştırma Tasarımı Çerçevesi
8) Ara Sınav
9) Tasarım Tercihleri
10) Kurumsal Oyunlaştırma
11) Sosyal İyi ve Davranış Değişimi / Ara Sınav
12) Eleştiriler ve Riskler
13) Temellerin Ötesi
14) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: For the Win: How Game Thinking Can Revolutionize Your Business Kevin Werbach, Dan Hunter, 2012, 978-1613630235
Diğer Kaynaklar: Gamification by Design: Implementing Game Mechanics in Web and Mobile Apps Gabe Zichermann and Christopher Cunningham, 2011 978-1449397678

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuar 2 % 10
Küçük Sınavlar 2 % 10
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Ödevler 2 5 10
Küçük Sınavlar 2 2 4
Ara Sınavlar 2 3 6
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 149

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik ve istatistik alanlarında geliştirilen bilgili birikimi ile hem mikro hem de makro düzeyde ekonomik mekanizmaların nasıl çalıştığını anlamak. 3
2) Piyasaların, sanayinin ve piyasa düzenleme ve politikalarının ortak ve ayırt edici özelliklerini anlamak. 2
3) İktisadi gelişmelere farklı açılardan bakabilme becerisi geliştirmek, bu farklı açıların iktisat tarihi boyunca neden ve nasıl oluşturulduğunu kavramak, ve bu bakış açıları arasındaki farkları ekonomik olayları açıklayabilme derecelerine göre anlamak. 1
4) Siyasetin ekonomiye müdahalelerini ve aynı şekilde ekonominin siyasete müdahalelerini tahlil etmek. 3
5) Eğitim sürecinde edindiği iktisadi bilgileri günlük ekonomik sorunların çözümünde kullanabilme ve bu sorunlara önerilen karşıt çözüm politikalarını değerlendirebilme becerisini kazanmak. 2
6) Güncel ve yeni ekonomik gelişmeleri ve yeni iktisadi yaklaşımların nasıl oluştuğunu kavramak ve değerlendirmek. 2
7) Belirli ekonomik gelişmeleri ve haberleri yazılı, sözlü ve grafiklerle açıklayabilme ve aktarabilme becerilerini geliştirmek. 3
8) İktisadi meselelerin nasıl çözümlenebileceğini bilmek ve bu doğrultuda belli bir hipotez, ilgili yazın taraması, metodoloji ve görgül sonuçlar içerecek şekilde planlı yazılmış çözümler üretebilmek. 2
9) Kazanılan sayısal ve sözel becerileri gösterebilmek ve iktisadi varsayımlar ve çıkarımları destekleyecek bulguları sunmak. 2
10) Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. 3