STT5213 Kromatik Yaklaşım IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar SES TEKNOLOJİLERİ (TÜRKÇE, TEZLİ, CAZ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
SES TEKNOLOJİLERİ (TÜRKÇE, TEZLİ, CAZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
STT5213 Kromatik Yaklaşım I Güz
Bahar
3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. YEŞİM PEKİNER
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. BAŞAK YAVUZ
Dersin Amacı: Günümüz müziğinin algılanabilmesi ve uygulanabilmesi amacındadır. Kromatik müzik, öğrencinin algısında yeni kapılar açacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Kromatik müziğin tanımı
ii-V-I üzerine kromatik yaklaşımlar
Belirli standartlar üzerinde bu yaklaşımın uygulanması
Belirli standartlar üzerinde bu yaklaşımın uygulanması
Double triad kavramı, sentetik gamlar
Double triad parçalarının sunumu
Double triad parçalarının sunumu
Kromatik sololar
Kromatik soloların analizi
Transkripsiyon sunumları
Transkripsiyon sunumları
Pedal üzerine kromatik yaklaşımlar
Pedal üzerine kromatik parçaların sunumu
Pedal üzerine kromatik parçaların sunumu

Dersin İçeriği

Caz melodisine ve armonisine kromatik yaklaşımlar dersi, öğrencilerin günümüz müziğini algılayabilmesi ve uygulayabilmesi amacıyla oluşturulmuştur. Bir teori, kompozisyon ve uygulama dersidir. Ders kapsamında bu konunun öncülerinden olan ve eğitim sistemine uyarlayan David Liebman'ın metodu kullanılacaktır

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: A chromatic approach to melody and harmony David Liebman- 2006 • ASIN: B002TW94YA
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı