SES TEKNOLOJİLERİ (TÜRKÇE, TEZLİ, CAZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
STT5204 | Doğaçlamada Yeni Yaklaşımlar | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. YEŞİM PEKİNER |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. İBRAHİM ŞEVKET AKINCI |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencinin basit bir caz standardı üzerinde solo çalma becerisini geliştirmeyi amaçlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu derste, hard bop ve bebop türünde doğaçlamak için, arpeggio'lar II-V-I patternleri, cümleleme, senkopasyon, arpeggio, pentatonik, blue note'lar ve akor gamları gibi genel bilgileri pratiğe dökme yöntemleri yanı sıra diğer müzisyenlerle etkileşim içinde olma yöntemleri geliştirilecektir. |
Dikey ve yatay yaklaşımlar 1 1) Dikey ve yatay yaklaşımlar 2) C Blues 3) Blue note'lar 4) Play- along'dan bir blues üzerine çalma Akor seslerini çalma 1) 1. dersin kısa tekrarı 2) Her vuruşta akor seslerini çalma. Maj7, Dom7, -7 ve -7b5 akorları üzerine çalma. Basit bir standard üzerine uygulama (Blue Monk, Solar, Blue Bossa) Akor seslerinde gerilim sesleri 1) 1. ve 2. derslerin kısa tekrarı 2) Akor seslerine gerilim seslerini ekleme 3) 2. ders'te .alınan standard'ların üzerine uygulama Modelar 1) Mode'lar (İonian, Dorian, Phrygian, Lydian, Mixolydian, Aeolian ve Locrian) ve mode'larda renk seslerini vurgulama. Hedef nota kavramı 2) Soru cevap Akor gamları blues’a uygulama 1) Lydian b7, diminüe ve mixo b9, #9, b13 gamları 2) Akor gamlarını blues'a uygulama 3) Soru- cevap devam. Blues ve akor gamlarını harmanlama 1) Blues gamını ve akor gamlarını harmanlama- ''My Funny Valentine'' 2) Arpeggio ve gerilim sesleriyle akor gamlarını harmanlayarak doğaçlama 3) Altere ve tam ton gamı. Aralıklarla hedef noktaya yaklaşma 1) Aralıklarla hedef notaya yaklaşma konsepti 2) Bebop'a giriş. Charlie Parker lick analizi. 3) Charlie Parker lickleri 4) Ödev: Solar- Miles Davis solosu analizi Voice-leading 1) Genel Tekrar. 2) Miles Davis- Solar solo analizi 3) Pacing 4) Voice- leading Melodik cümleleme Pacing 1) Charlie Parker lick'lerini uygulama 2) Melodik Cümleleme 3) Laid back çalma 4) Ritmik çeşitleme 5) Pacing- devam 6) Ödev: öğrencinin seçimi solo transkripsiyonu Ritmik varyasyonlar 1) Pat Metheny kromatik yaklaşım sesleri ve uygulama 2) 4 notalı motifler 3) Ritmik varyasyonlar- tek nota sonra iki nota ve her seferinde bir nota ekleyerek doğaçlama 4) Pacing devam Solo Transkripsiyon 1) Solo transkripsyon analizler Ritmik Motif geliştirmek 1) Anticipation eklemek 2) Ritmik motif geliştirmek 3) Bir tondan diğerine aynı ritmik motif'i transpoze etmek 4) Solo uzunluğu ve solo yükseltme Özgür Caza giriş 1) Kromatik yaklaşım sesleri. 2) Özgür caz'a giriş 3) Kolektif doğaçlama Özgür Doğaçlama 1) Özgür doğaçlama- ritim, melodi ve akor dizisi olmadan sadece dokularla doğaçlama |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | Improvisation: Its Nature And Practice In Music Derek Bailey 1993 ISBN-10: 0306805286 ISBN-13: 978-0306805288 -How to Improvise; Hal Crook (Berklee Press) Hal Crook 1991 ISBN-10: 3892210314 ISBN-13: 978-3892210313 Technique development in fourths for jazz improvisation Ramon Ricker 1983 ISBN-10: 0769230245 ISBN-13: 978-0769230245 David Baker's Techniques of Improvisation: A Comprehensive Method for All Musicians, Vol. 1: The Lydian Chromatic Concept David Baker 1987 ASIN: B000VINZ9Y |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |