GAD5501 Oyun ProdüksiyonuBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD5501 Oyun Prodüksiyonu Bahar 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK
Dersin Amacı: Derste oyun üretim aşamaları incelenecek ve sektörde uygulanmakta olan yapılar incelenecektir. Ticari faaliyet olarak ele alınacak olan oyun üretim süreçleri üretim şemaları, yönetim yaklaşımları, proje planlanması, bütçelendirme, pazarlama, içerik üretme gibi konular bu ders kapsamında ele alınacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- Oyun üretim aşamalarına hakim olacak,
- Proje planlama ve bütçelendirme aşamalarını kavrayacak,
- Üretim süreçleri, oyun tasarım dokümanı hazırlama gibi aşamaları öğrenecek,
- Pazarlama, beta-testler, takım yönetimi gibi konularda bilgi sahibi olacak,
- Yönetim yaklaşımlarını öğrenerek, bir oyunun baştan sona üretim aşamalarını öğrenmiş olacaklardır.

Dersin İçeriği

Oyun stüdyosu yönetici perspektifi kazanmak, üretim aşamalarını öğrenmek, ilk oyun fikrini geliştirmeden üretim aşamasına, yayınlanmasından pazarlamaya geniş bir perspektif ile oyun üretim aşamaları dersin içeriğini oluşturmaktadır. Dersin Öğretme Yöntemi: Ders Anlatımı, Grup Çalışması, Bireysel Çalışmalar, Konuk Konuşmacılar, Okumalar, Tartışmalar, Projeler

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bir Yapımcı, Stüdyo Sahibi Perspektifi
2) Üretimin tüm aşamalarının planlanması, finanse edilmesi, belgelenmesi, yönetilmesi, denetlenmesi, yönlendirilmesi
3) Sektörü, paydaşları, değer zincirini anlamak
4) Getting ready for problems, Who is a Producer? Why do we make games? Game Industry essentials, roles
5) Oyun seçimi, ekip seçimi, geliştirici rolleri, geliştirici rollerinin daha küçük ekiplere uyarlanması, oyun üretim aşamaları
6) Üretim aşamalarına, iş ve gelir modellerine giriş.
7) Proje planlama, bütçelendirme
8) Proje finansmanı, GDD yazma, sunum yapma
9) Yapım ön hazırlığı, oyun konsepti, oyun mekaniği, hikaye
10) Varlık üretimi, iş hattı araçları, ekip hiyerarşisi, yineleme, dahili KG
11) GDD yazma atölyesi. Geri bildirim döngüleri oluşturma, başarılı bir iş modeli için prototip oluşturma
12) Pazarlama Teknikleri, Yayıncılar, Yatırımcılar ve platformlarla anlaşma yapma
13) Sonuçlandırma, beta testi, yerelleştirme, cilalama, taşıma Ekip yönetimi, ciro ile başa çıkma, ardışık projeler, dış kaynak kullanımı, uzaktan projeler
14) Final Projesi Geri Bildirimi Final Sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Chandler, H. M. (2009). The game production handbook. Jones & Bartlett Publishers.
Bethke, E. (2003). Game development and production. Wordware Publishing, Inc..

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 30
Projeler 2 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 8 96
Sunum / Seminer 2 3 6
Proje 4 6 24
Ödevler 3 6 18
Ara Sınavlar 1 3 3
Rapor Teslimi 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 195

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.