Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Bir Yapımcı, Stüdyo Sahibi Perspektifi |
|
2) |
Üretimin tüm aşamalarının planlanması, finanse edilmesi, belgelenmesi, yönetilmesi, denetlenmesi, yönlendirilmesi |
|
3) |
Sektörü, paydaşları, değer zincirini anlamak |
|
4) |
Getting ready for problems, Who is a Producer? Why do we make games? Game Industry essentials, roles |
|
5) |
Oyun seçimi, ekip seçimi, geliştirici rolleri, geliştirici rollerinin daha küçük ekiplere uyarlanması, oyun üretim aşamaları |
|
6) |
Üretim aşamalarına, iş ve gelir modellerine giriş. |
|
7) |
Proje planlama, bütçelendirme |
|
8) |
Proje finansmanı, GDD yazma, sunum yapma |
|
9) |
Yapım ön hazırlığı, oyun konsepti, oyun mekaniği, hikaye |
|
10) |
Varlık üretimi, iş hattı araçları, ekip hiyerarşisi, yineleme, dahili KG |
|
11) |
GDD yazma atölyesi. Geri bildirim döngüleri oluşturma, başarılı bir iş modeli için prototip oluşturma |
|
12) |
Pazarlama Teknikleri, Yayıncılar, Yatırımcılar ve platformlarla anlaşma yapma |
|
13) |
Sonuçlandırma, beta testi, yerelleştirme, cilalama, taşıma
Ekip yönetimi, ciro ile başa çıkma, ardışık projeler, dış kaynak kullanımı, uzaktan projeler |
|
14) |
Final Projesi Geri Bildirimi |
Final Sunumları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|