GAD5403 Oyunlarda Yeni Arayüzler ve TeknolojilerBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar OYUN TASARIMI (İNGİLİZCE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
OYUN TASARIMI (İNGİLİZCE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD5403 Oyunlarda Yeni Arayüzler ve Teknolojiler Güz 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. ÇETİN TÜKER
Dersin Amacı: Çoğu zaman video oyunları belirli bir donanım üzerinde çalışacak şekilde tasarlanır ve tasarım sürecinin en başında yapılan bu seçim, insan - oyun etkileşim tekniklerini, ergonomiyi, kullanılabilirliği ve ayrıca oyun mekaniğini belirler. Eğer amaç bu oyunu VR veya mobil gibi yeni bir platformda çalıştırmaksa tüm oyun deneyimi, etkileşim mekaniği, ergonomi ve konfor değişecektir. Bu noktada, oyun mekaniklerini yeni platformun ihtiyaçlarına göre yeniden tasarlama dürtüsü ortaya çıkmaktadır. Bu dersin amacı, farklı platformlarda çalışan oyunları farklı teknolojiler kullanarak farklı ve zorlu arayüzler için tasarlama konusunda deneyim kazanmaya yardımcı olmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. İnsan - oyun etkileşiminin unsurlarını anlayacak,
2. Farklı oyun platformlarında insan - oyun etkileşimini nasıl kontrol edeceğini bilecek,
3. Oyun mekaniklerini, kurallarını ve kazanma - kaybetme koşullarının oyunun arayüz teknolojisi ile doğrudan ilişkili olduğunu bilecektir.

Dersin İçeriği

Dersin içeriğinde haftalık proje eleştirileri bulunmaktadır. Öğrenciler her hafta fikirleriyle ilgili eskizlerini getireceklerdir. Bu eskizler kağıt üzerinde çizimler olabileceği gibi kağıt üzerinde ya da bilgisayar ortamında oynanabilir oyunlar da olabilir. Dersin eğitmeni bunlara eleştiriler verecektir. Proje 14 hafta içinde birçok yineleme ile geliştirilecektir. Dersin Öğretme Yöntemi: Ders Anlatımı, Grup Çalışması, Bireysel Çalışmalar, Okumalar, Tartışmalar, Projeler, Konuk Konuşmacı

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş Final projesinin belirlenmesi
2) VR1 Lab'de VR, AR, MR teknolojileri ile tanışma.
3) Proje eleştirileri.
4) Proje eleştirileri 2. kısım
5) Proje eleştirileri 3. kısım
6) “Hacking Games for the Sake of Art” atölye çalışması.
7) “Hacking Games for the Sake of Art” atölye çalışması.
8) Proje eleştirileri
9) Proje eleştirileri
10) Proje eleştirileri
11) Davetli eğitmenden atölye çalışması.
12) Proje eleştrileri
13) Final proje hazırlığı: Proje eleştrileri
14) Final Proje Sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Jung, B., Schrader, A., & Carlson, D. V. (2005, January). Tangible interfaces for pervasive gaming. In Proceedings of DiGRA 2005 Conference: Changing Views: Worlds in Play.
Palmquist, A., Jedel, I., & Goethe, O. (2024). Assistive Technologies for Attainable Gaming Experiences. In Universal Design in Video Games: Active Participation Through Accessible Play (pp. 101-129). Cham: Springer International Publishing.
Diğer Kaynaklar: De Freitas, S., & Griffiths, M. (2008). The convergence of gaming practices with other media forms: what potential for learning? A review of the literature. Learning, media and technology, 33(1), 11-20.
Loviscach, J. (2009). Playing with all senses: Human–Computer interface devices for games. Advances in Computers, 77, 79-115.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Laboratuar 1 % 10
Projeler 2 % 30
Ara Sınavlar 1 % 10
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 3 6 18
Uygulama 2 6 12
Arazi Çalışması 1 3 3
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 6 78
Proje 3 6 18
Ödevler 3 4 12
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 189

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İyi bir tasarım üretim süreci hakimiyetine sahip olmak 3
2) Oyunların kültürel etkileri ve sosyal yansımaları hakkında bilgi sahibi olmak 4
3) Sektör ile akademinin bir arada kavranabilmesinin sağlanması 3
4) Küresel ölçekte oyun mecrasının, pazarlama amacıyla nasıl kullanıldığının anlaşılması (gelir modelleri) 2
5) Oyun tasarımı üretim süreçlerinde problem çözme ve çözüm yolları geliştirilmesi 3
6) Eleştirel bakış açısı kazanarak, oyunların değerlendirilmesi ve analizinin yapılması 5
7) Uygulamalı olarak proje ve ekip yönetiminin kavranması 3
8) Oyun tasarımının akademik anlamda incelenmesi ve genel anlamda oyun kültürünün sosyo-kültürel anlamda araştırılması 3
9) Oyun içerikli deneyim tasarımı, gündelik hayatta oyun kavramı ve oyunlaştırma alanlarına yönelik yeterlilik kazanımı 2
10) Disiplinlerarası yaklaşımla oyun tasarımının farklı kollarının ve üretim aşamalarının sorgulanması 3