GAD5204 Oyun İçerikli Deneyim TasarımıBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD5204 Oyun İçerikli Deneyim Tasarımı Bahar 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÜVEN ÇATAK
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Gündelik hayata ve deneyim tasarımı disiplinine oyun bileşenlerini entegre edip, kullanıcıya oyunsal deneyimler sunarak, mevcut oyuncu davranışı ve oyunun sanat dünyasındaki pozisyonuna, dijital ve analog araçlara birlikte yer vererek incelemeyi amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler;
1) Oyun ve oynamak ile ilgili temel yaklaşımları kavrayacak
2) Farklı alanlardaki oyunsal deneyim sunan uygulamaların tanımlayabilecek, ölçebilecek ve farklı değerler çerçevesinde performanslarını inceleyebilecek
3) Gerçek hayatta uygulanabilecek bir oyunsal etkileşim projesi tasarımı üretecek ve değerlendirebilecek
4) Oyuncu deneyimi kavramının temellerini öğreneceki ve metodlarını anlamış olacak
5) Oyun tasarımı ve oyun çalışmalarının, kullanıcı deneyimi ve insan-bilgisayar etkileşimi çerçevesinde kavrayacak
6) Oyunsal etkileşimler üzerinden kişi davranışlarının analizi yapabilecek
7) Oyun veya oyunsal etkileşim projelerini oyun elemanları ve kişi motivasyonları ile ilişkilendirebilmeyetisine sahip olacak.

Dersin İçeriği

Hayatımızda daima yer alan oyun kavramını ve oyun oynamanın nasıl işlediğini anlamak için öğrencilerin oyun deneyimi konusu ile ilgili temel yaklaşımlarını, piyasadaki yansımalarını ve oyun tasarımını anlamaları gerekmektedir. Bu ders öğrencilere birebir olarak oyun teorisi ve akademik ve pratik anlamda oyunsal tasarım deneyimi yaklaşımını anlatmayı amaçlamaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Too much fun: Toys as social problems and the interpretation of culture. Best, Joel. 1998 The Practice of Everyday Life, Michel de Certeau (1974)
Csikszentmihalyi, M., Beyond Boredom and Anxiety. The Experience of Play in Work and Games,1975 (Jossey-Bass Publishers).
Diğer Kaynaklar: Why We Play Games: Four Keys to More Emotion Without Story. Lazzaro, N. 2004

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.