GAD5204 Oyun İçerikli Deneyim TasarımıBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLERÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD5204 Oyun İçerikli Deneyim Tasarımı Güz 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÜVEN ÇATAK
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Gündelik hayata ve deneyim tasarımı disiplinine oyun bileşenlerini entegre edip, kullanıcıya oyunsal deneyimler sunarak, mevcut oyuncu davranışı ve oyunun sanat dünyasındaki pozisyonuna, dijital ve analog araçlara birlikte yer vererek incelemeyi amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler;
1) Oyun ve oynamak ile ilgili temel yaklaşımları kavrayacak
2) Farklı alanlardaki oyunsal deneyim sunan uygulamaların tanımlayabilecek, ölçebilecek ve farklı değerler çerçevesinde performanslarını inceleyebilecek
3) Gerçek hayatta uygulanabilecek bir oyunsal etkileşim projesi tasarımı üretecek ve değerlendirebilecek
4) Oyuncu deneyimi kavramının temellerini öğreneceki ve metodlarını anlamış olacak
5) Oyun tasarımı ve oyun çalışmalarının, kullanıcı deneyimi ve insan-bilgisayar etkileşimi çerçevesinde kavrayacak
6) Oyunsal etkileşimler üzerinden kişi davranışlarının analizi yapabilecek
7) Oyun veya oyunsal etkileşim projelerini oyun elemanları ve kişi motivasyonları ile ilişkilendirebilmeyetisine sahip olacak.

Dersin İçeriği

Hayatımızda daima yer alan oyun kavramını ve oyun oynamanın nasıl işlediğini anlamak için öğrencilerin oyun deneyimi konusu ile ilgili temel yaklaşımlarını, piyasadaki yansımalarını ve oyun tasarımını anlamaları gerekmektedir. Bu ders öğrencilere birebir olarak oyun teorisi ve akademik ve pratik anlamda oyunsal tasarım deneyimi yaklaşımını anlatmayı amaçlamaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Too much fun: Toys as social problems and the interpretation of culture. Best, Joel. 1998 The Practice of Everyday Life, Michel de Certeau (1974)
Csikszentmihalyi, M., Beyond Boredom and Anxiety. The Experience of Play in Work and Games,1975 (Jossey-Bass Publishers).
Diğer Kaynaklar: Why We Play Games: Four Keys to More Emotion Without Story. Lazzaro, N. 2004

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanla ilgili temel kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki ilişkilere, uygulama seviyesinde hâkimdir.
2) Toplumların yaşadığı siyasi dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir.
3) Sosyal ve davranış bilimlerinde nicel, nitel ve karma araştırma metotlarına vakıftır.
4) Güncel siyasi ve sosyal gelişmeleri değerlendirirken tarihsel örüntüleri fark eder.
5) İç ve dış siyaseti analiz, sentez ve öngörü süreçlerinde disiplinler arası ve eleştirel bir yaklaşım sergiler.
6) Alanıyla ilgili çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip dâhilinde eksiksiz yürütür.
7) Araştırma-Geliştirme temelli yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
8) Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dilde ve gerekli bilişim-iletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
9) Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri bireysel kariyerine, sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik projelere ve sosyal sorumluluk girişimlerine yansıtır.
10) İç ve dış siyaset gündemini ve uluslararası gelişmeleri takip etme alışkanlığına sahiptir.
11) Küresel çağın yeni siyasi aktör, kuram ve olgularını yorumlamada yetkinlik sahibidir.
12) İleri teknolojilerin siyaset üzerindeki etkisini hukuki ve etik çerçevede değerlendirir.