Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Laboratuvar Organizasyonu ve Laboratuvar Kazaları |
Yok |
2) |
Biyokimyasal Analizlerde Hata Kaynakları |
Yok |
3) |
Kan Numunelerinin Alınışı ve Antikoagülanlar |
Yok |
4) |
Kanın Bileşimi, İşlevleri ve Kan Sayım Yöntemleri |
Yok |
5) |
Hematokrit ve Eritrosit Sedimentasyon Hızı |
Yok |
6) |
Kanın Pıhtılaşması, Koagülasyon Faktörleri, D- Dimer, Protein - C, Protein - S, Antitrombin II, PT, aPTT, Fibrinojen, Fibrinojen Yıkım Ürünleri. |
Yok |
7) |
Osmotik Frajilite, Hemoglobin Elektroforez |
Yok |
8) |
Kan gazları, pH,Asit - Baz dengesi ve Bozukluklar |
Yok |
9) |
Böbrek ve İdrar Biyokimyası -1 |
|
10) |
Böbrek ve İdrar Biyokimyası -2 |
Yok |
11) |
Laboratuvar Analiz Sonuçlarını Etkileyen Faktörler |
Yok |
12) |
Kalite Kontrolü |
Yok |
13) |
Çözeltiler ve Konsantrasyon Kavramları |
Yok |
14) |
Tampon Çözeltiler |
Yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bankacılık ve Sigortacılık mesleklerinin temel kavramlarını anlama becerisine sahip olmak ve çalışma hayatında etkin bir şekilde kullanabilir. |
|
2) |
Mesleği ile ilgili konularda, ferdi ve gerektiğinde ekip halinde çalışma becerisine sahip olmak ve sektörü ile ilgili yenilikleri takip ederek uygulayabilmek. |
|
3) |
Çalıştıkları sektörde hukuki sorumlulukları yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayacak bilgi ve donanıma sahip olmak. |
|
4) |
Ülke ekonomisi ve işletmeler açısından, bankacılık ve sigortacılığın önemini anlamak ve doğru ifade edebilmek. |
|
5) |
Mesleğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar kullanarak, mesleği ile ilgili çalışmalar yapabilmek, bilgi depolayabilmek ve bu bilgiyi yerinde ve etkin kullanabilmek. |
|
6) |
Günlük ticari faaliyetlerde sorunlara karşı pratik çözüm bulmak ve doğru karar verme becerisini kazandırmak. |
|
7) |
Bankacılık ve sigortacılık sektöründe ve genel olarak da finans sektöründe sorumluluk üstlenebilmek ve yasal şartları sağladıktan sonra kendi adına işyeri açıp, çalıştırabilecek niteliklere sahip olmak. |
|
8) |
Banka ve sigorta ile ilgili muhasebe işlemlerini yapabilme yeterliliğine sahip olmak. |
|
9) |
İş yaşamında, etkin iletişim kuran ve ikna becerisine sahip, müşteri ilişkilerini etkin kurabilecek yeterliliğe sahip olmak. |
|
10) |
Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden- sonuç ilişkisine göre değerlendirebilmek, hangi bilgiyi, nerede, ne zaman ve nasıl kullanacağını bilen, meslek elemanı niteliğine sahip olmak. |
|