TLT2014 Kan ve İdrar AnalizleriBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YENİ MEDYAÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YENİ MEDYA
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
TLT2014 Kan ve İdrar Analizleri Bahar 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL
Dersi Veren(ler): Arş.Gör. BESTENUR YALÇIN
Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Laboratuvar
Dersin Amacı: Canlılarda sağlıklı haller dışında hastalıklarında moleküler temelini biyokimya araştırır. klinik biyokimyada idrar ve kan organizma sıvılarının normal ve patolojik hallerdeki değişiklik durumları önemlidir. Bu bilgilerin sunulması amacımızdır

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler,
Kan ve idrar alınırken nelere dikkat edilmelidir,
Kan şekeri tayin metodları ve glukoz tolerans testinin yapılışını bilir.

Dersin İçeriği

Canlılarda sağlıklı haller dışında hastalıklarında moleküler temelini biyokimya araştırır. Hastalıkların teşhis ve tedavisini kolaylaştırmak için biyokimyasal tahlillere ihtiyaç duyulmaktadır. Bunun için klinik biyokimyada idrar ve kan organizma sıvılarının normal ve patolojik hallerdeki değişiklik durumları önemlidir. Bu bilgilerin sunulması amacımızdır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Laboratuvar Organizasyonu ve Laboratuvar Kazaları Yok
2) Biyokimyasal Analizlerde Hata Kaynakları Yok
3) Kan Numunelerinin Alınışı ve Antikoagülanlar Yok
4) Kanın Bileşimi, İşlevleri ve Kan Sayım Yöntemleri Yok
5) Hematokrit ve Eritrosit Sedimentasyon Hızı Yok
6) Kanın Pıhtılaşması, Koagülasyon Faktörleri, D- Dimer, Protein - C, Protein - S, Antitrombin II, PT, aPTT, Fibrinojen, Fibrinojen Yıkım Ürünleri. Yok
7) Osmotik Frajilite, Hemoglobin Elektroforez Yok
8) Kan gazları, pH,Asit - Baz dengesi ve Bozukluklar Yok
9) Böbrek ve İdrar Biyokimyası -1
10) Böbrek ve İdrar Biyokimyası -2 Yok
11) Laboratuvar Analiz Sonuçlarını Etkileyen Faktörler Yok
12) Kalite Kontrolü Yok
13) Çözeltiler ve Konsantrasyon Kavramları Yok
14) Tampon Çözeltiler Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Sağlık Bilimleri İçin Biyokimya, Doç.Dr.Serdal ÖĞÜT, Kongre Kitabevi, Klinik Biyokimya El Kitabı, Prof. Dr. İdris Mehmetoğlu, Nobel Tıp Kitabevi
https://www.mustafaaltinisik.org.uk/
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ödevler 1 2 2
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek.
2) Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek.
3) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek.
4) Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek.
5) Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek.
6) İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek.
7) İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek.
8) Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek.
9) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek.
10) Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek.