Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Laboratuvar Organizasyonu ve Laboratuvar Kazaları |
Yok |
2) |
Biyokimyasal Analizlerde Hata Kaynakları |
Yok |
3) |
Kan Numunelerinin Alınışı ve Antikoagülanlar |
Yok |
4) |
Kanın Bileşimi, İşlevleri ve Kan Sayım Yöntemleri |
Yok |
5) |
Hematokrit ve Eritrosit Sedimentasyon Hızı |
Yok |
6) |
Kanın Pıhtılaşması, Koagülasyon Faktörleri, D- Dimer, Protein - C, Protein - S, Antitrombin II, PT, aPTT, Fibrinojen, Fibrinojen Yıkım Ürünleri. |
Yok |
7) |
Osmotik Frajilite, Hemoglobin Elektroforez |
Yok |
8) |
Kan gazları, pH,Asit - Baz dengesi ve Bozukluklar |
Yok |
9) |
Böbrek ve İdrar Biyokimyası -1 |
|
10) |
Böbrek ve İdrar Biyokimyası -2 |
Yok |
11) |
Laboratuvar Analiz Sonuçlarını Etkileyen Faktörler |
Yok |
12) |
Kalite Kontrolü |
Yok |
13) |
Çözeltiler ve Konsantrasyon Kavramları |
Yok |
14) |
Tampon Çözeltiler |
Yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik ve istatistik alanlarında geliştirilen bilgili birikimi ile hem mikro hem de makro düzeyde ekonomik mekanizmaların nasıl çalıştığını anlamak. |
3 |
2) |
Piyasaların, sanayinin ve piyasa düzenleme ve politikalarının
ortak ve ayırt edici özelliklerini anlamak. |
2 |
3) |
İktisadi gelişmelere farklı açılardan bakabilme becerisi geliştirmek, bu farklı açıların iktisat tarihi boyunca neden ve nasıl oluşturulduğunu kavramak, ve bu bakış açıları arasındaki farkları ekonomik olayları açıklayabilme derecelerine göre anlamak.
|
1 |
4) |
Siyasetin ekonomiye müdahalelerini ve aynı şekilde ekonominin siyasete müdahalelerini tahlil etmek. |
3 |
5) |
Eğitim sürecinde edindiği iktisadi bilgileri günlük ekonomik sorunların çözümünde kullanabilme ve bu sorunlara önerilen karşıt çözüm politikalarını değerlendirebilme becerisini kazanmak. |
2 |
6) |
Güncel ve yeni ekonomik gelişmeleri ve yeni iktisadi yaklaşımların nasıl oluştuğunu kavramak ve değerlendirmek. |
2 |
7) |
Belirli ekonomik gelişmeleri ve haberleri yazılı, sözlü ve grafiklerle açıklayabilme ve aktarabilme becerilerini geliştirmek. |
3 |
8) |
İktisadi meselelerin nasıl çözümlenebileceğini bilmek ve bu doğrultuda belli bir hipotez, ilgili yazın taraması, metodoloji ve görgül sonuçlar içerecek şekilde planlı yazılmış çözümler üretebilmek.
|
2 |
9) |
Kazanılan sayısal ve sözel becerileri gösterebilmek ve iktisadi varsayımlar ve çıkarımları destekleyecek bulguları sunmak. |
2 |
10) |
Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. |
3 |