TLT2011 Kan Bankası YönetimiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
TLT2011 Kan Bankası Yönetimi Bahar
Güz
2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Laboratuvar
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, kan bankacılığı ile ilgili yasal, idari ve sosyal tanımların kavratılmasıdır

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler
1) Kan bankacılığıyla ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi olur
2)Bağışçı, klinik ve personel ilişkilerini öğrenir..

3) Kan bankası idareciğini kavrar

Dersin İçeriği

Kan ve Kan Ürünleri Kanunu (5624 sayılı), kan ve kan ürünleri yönetmeliği (27074), Ulusal kan ve kan ürünleri rehberi, ilgili yasal mevzuat, devlet ihale kanunu, bağışçı organizasyonu, iletişim, kan bankası donanımı, kan bankası personelinin görev ve sorumlulukları, biyoemniyet, kalite yönetimi, stokların takibi ve ihale hazırlığı, sürekli personel eğitimi, hastane transfüzyon komiteleri.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kan ve Kan Ürünleri Kanunu Yok
2) Kan ve kan ürünleri yönetmeliği Yok
3) Ulusal kan ve kan ürünleri rehberi Yok
4) Bağışçı organizasyonu ve iletişim Yok
5) Kan bankası donanımı Yok
6) Kan bankası donanımı Yok
7) Kan bankası personelinin görev ve sorumlulukları Yok
8) Kan transfüzyonu  Yok
9) Sağlık Çalışanlarında Enfeksiyon Hastalıkları ve Korunma  Yok
10) Kan bağışçısı seçimi ve izlemi  Yok
11) Bağışçı seçimi ve bağışçı kazanım programları Yok
12) Sürekli personel eğitimi Yok
13) Kan ve kan bileşenlerinin hazırlanması, saklanması ve imhası-1 Yok
14) Kan ve kan bileşenlerinin hazırlanması, saklanması ve imhası-2 Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1)Ders notları haftalık olarak verilecektir.
Weekly distributed by the course lecturer.
2) Ulusal Kan Merkezleri ve Transfüzyon Tıbbı Kurs Kitapları
Diğer Kaynaklar: 1)Kan ve Kan Ürünleri ile ilgili yasal mevzuat



Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ödevler 1 16 16
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.