AMELİYATHANE HİZMETLERİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
TLT2009 | İş Sağlığı ve Kalite | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi AYBİKE ELİF BOLCAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Laboratuvar |
Dersin Amacı: | Hastanelerde çalışan personelin hastane çalışma ortamında oluşabilecek tehlike ve riskler hakkında bilgi sahibi olmaları, çalışmaları sırasında iş kazaları ve meslek hastalıklarından korunmak için güvenli davranış kabiliyetini kazanmaları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler 1) İş kazasının tanımını bilir. Meslek hastalıklarının tanımını bilir 2) İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili tanımları bilir. 3) İş Güvenliğinin organizasyonel yapısını bilir. 4) İş Güvenliği ile ilgili Kanun, Yönetmelik ve tüzükleri bilir. 5) Sağlık çalışanlarında görülen İnfeksiyon ve korunma yollarını bilir |
İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili tanımlar ve kanun yönetmelik, tüzükler, Sağlık çalışanlarında görülen İnfeksiyon ve korunma yolları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İş sağlığı ve güvenliği kavramı, tarihçesi, ilkeleri | Yok |
2) | İş sağlığı ve güvenliği mevzuatı ve çalışanların yasal hak ve sorumlulukları | Yok |
3) | İşyeri ortamının fiziksel risk etkenleri | Yok |
4) | İşyeri ortamının kimyasal risk etkenleri | Yok |
5) | İşyeri ortamının biyolojik risk etkenleri | Yok |
6) | İşyeri ortamının ergonomik risk etkenleri – Ergonomi | Yok |
7) | İşyeri ortamının psiko-sosyal risk etkenleri | Yok |
8) | Çalışanlarda risk grupları | Yok |
9) | Risk yönetimi ve değerlendirmesi | Yok |
10) | İş kazaları ve korunma | Yok |
11) | Meslek hastalıkları | Yok |
12) | Kişisel koruyucu donanımlar | Yok |
13) | Sağlık ve güvenlik işaretleri | Yok |
14) | OHSAS 18001 İş sağlığı ve güvenliği yönetim sistem | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Temel İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimi, ed. Ferdi Tanır, Ankara, Akademisyen Kitabevi, 2016. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 3 | 30 |
Ödevler | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 75 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme | |
2) | Alan terminolojisini etkin kullanabilme | |
3) | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme | |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme | |
5) | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme | |
6) | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranıp bu süreçlere katılabilme | |
7) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme | |
8) | Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilme | |
9) | Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilme | |
10) | Ameliyat odasını cerrahi işlem için hazırlayabilme | |
11) | Hastanın ameliyat odasına alınmasına ve ameliyat sonrası nakline yardımcı olabilme | |
12) | Ameliyathane Hizmetleri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme. |