TIBBİ LABORATUVAR TEKNİKLERİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
TLT2007 | İmmünoloji Laboratuvarı | Güz Bahar |
2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Laboratuvar |
Dersin Amacı: | İnsan bağışıklık sisteminin çalışma prensiplerinin ve tıbbi laboratuvarlarda uygulanan serolojik testlerin tanıtım ve uygulama prensiplerinin öğretilmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenci; 1. Monoklonal antikor teknolojisini ve laboratuvarda uygulama alanlarını bilir. 2. Kemilüminesansın kullanıldığı alanları bilir ve biyoanalizörüyle çalışır. 3. FA yönteminin temel prensiplerini ve çeşitlerini bilir, laboratuvar sistemlerini kullanır. 4. RİA yönteminin temel prensiplerini ve çeşitlerini bilir, laboratuvar sistemlerini kullanır. 5. ELİSA yönteminin temel prensiplerini ve çeşitlerini bilir,laboratuvar sistemlerini kullanır. 6. İmmünolojik yöntemler hakkında temel bilgileri öğrennir ve temel manuel cihazları kullanır. |
ELİSA yöntem, RIA yöntem, IFA yöntem, Monoklonal antikor teknolojisi, Hücresel İmmünite |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bağışıklığın temel ilkeleri | Yok |
2) | . Humoral İmmünite | Yok |
3) | . Humoral İmmünite | Yok |
4) | Aglütinasyona dayalı yöntemler | Yok |
5) | Presipitasyona dayalı yöntemler | Yok |
6) | ELİSA yöntem | Yok |
7) | RIA yöntemi | Yok |
8) | . IFA yöntem | Yok |
9) | Monoklonal antikor teknolojisi | Yok |
10) | Monoklonal antikor teknolojisi | Yok |
11) | immün deneylerde kemilüminesans yöntem | Yok |
12) | Flow sitometri yöntem | Yok |
13) | ELİSA eğitimi I(Kit hazırlığı) ELİSA uygulaması I | Yok |
14) | ELİSA eğitimi II (Washer kullanımı) ELİSA uygulaması II | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları haftalık verilecektir. Course contens will be delived weekly. |
Diğer Kaynaklar: | İnternet Internet |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 3 | 30 |
Ödevler | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 75 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tıbbi laboratuara özgü tıbbi terim ve terminolojiye hakim olabilmek | |
2) | Tıbbi laboratuarın her alanındaki testleri ilgili testlerin analizlerini yapabilecek bilgiye sahip olmak | |
3) | İnsan vücudunun metabolizması ve çalışma prensibi hakkında hakkında bilgi sahibi olmak ve tıbbi laboratuarın her alanındaki testler ve sonuçları ile metabolizma arasındaki ilişkiyi kurabilecek bilgiyi ve düşünsel yapıyı kazanmak | |
4) | Analiz öncesi hazırlık işlemlerini yapabilmek ve sonrasında dezenfeksiyon ile sterilizasyon tekniklerini uygulayabilme | |
5) | Testlerin uygulaması sırasında oluşan hataları ayıklamak ve oluşan sorunları giderebilmek | |
6) | Mesleki yetki ve sorumluluklarına sahip olmak | |
7) | Mesleki etik kurallar çerçevesinde laboratuar çalışmalarını düzgün ve uygun şekilde yapabilmek | |
8) | Tarihi ve sosyal değerlere saygılı, sağlık hizmetlerinin uygun şekilde yürütülebilmesi açısından sağlık personeli ve hasta ile etkili iletişimi kurabilen, gerektiğinde sağlık personeli ile takım çalışmasını yapabilen sorumluluk bilincine sahip olabilmek | |
9) | Hayat boyu yeni bilgilere ve değişimlere açık bir birey olabilme ve ülke ve dünyada değişen teknolojik gelişmelere ayak uydurabilme kabiliyetinin gelişmesi |