BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
TLT2007 | İmmünoloji Laboratuvarı | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Laboratuvar |
Dersin Amacı: | İnsan bağışıklık sisteminin çalışma prensiplerinin ve tıbbi laboratuvarlarda uygulanan serolojik testlerin tanıtım ve uygulama prensiplerinin öğretilmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenci; 1. Monoklonal antikor teknolojisini ve laboratuvarda uygulama alanlarını bilir. 2. Kemilüminesansın kullanıldığı alanları bilir ve biyoanalizörüyle çalışır. 3. FA yönteminin temel prensiplerini ve çeşitlerini bilir, laboratuvar sistemlerini kullanır. 4. RİA yönteminin temel prensiplerini ve çeşitlerini bilir, laboratuvar sistemlerini kullanır. 5. ELİSA yönteminin temel prensiplerini ve çeşitlerini bilir,laboratuvar sistemlerini kullanır. 6. İmmünolojik yöntemler hakkında temel bilgileri öğrennir ve temel manuel cihazları kullanır. |
ELİSA yöntem, RIA yöntem, IFA yöntem, Monoklonal antikor teknolojisi, Hücresel İmmünite |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bağışıklığın temel ilkeleri | Yok |
2) | . Humoral İmmünite | Yok |
3) | . Humoral İmmünite | Yok |
4) | Aglütinasyona dayalı yöntemler | Yok |
5) | Presipitasyona dayalı yöntemler | Yok |
6) | ELİSA yöntem | Yok |
7) | RIA yöntemi | Yok |
8) | . IFA yöntem | Yok |
9) | Monoklonal antikor teknolojisi | Yok |
10) | Monoklonal antikor teknolojisi | Yok |
11) | immün deneylerde kemilüminesans yöntem | Yok |
12) | Flow sitometri yöntem | Yok |
13) | ELİSA eğitimi I(Kit hazırlığı) ELİSA uygulaması I | Yok |
14) | ELİSA eğitimi II (Washer kullanımı) ELİSA uygulaması II | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları haftalık verilecektir. Course contens will be delived weekly. |
Diğer Kaynaklar: | İnternet Internet |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 3 | 30 |
Ödevler | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 75 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik (analiz, lineer, cebir, diferansiyel denklemler, istatistik), fen bilimleri (fizik, kimya, biyoloji) ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi ile bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisine sahip olmak. | |
2) | Karmaşık Biyomedikal mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanmak. | |
3) | Karmaşık Biyomedikal sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlayabilmek ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama yetkinliği kazanmak. | |
4) | Biyomedikal mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi kazanmak, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilmek. | |
5) | Karmaşık Biyomedikal Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için nümerik veya fiziksel deney tasarlayabilmek ve uygulayabilmek, veri toplamak ve sonuçları analiz ederek yorumlayabilmek. | |
6) | Biyomedikal Mühendisliğini ilgilendiren problemlerde bireysel ve ilgili çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilmek. | |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanmış olmak, Biyomedikal mühendisliği alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde İngilizce dil bilgisi (Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyi) kazanmış olmak; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanmış olmak. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerilerine sahip olmak. | |
9) | Biyomedikal mühendisliği etik ilkelerine uygun davranmanın önemi ve mesleki sorumluluk ve etik sorumluluk bilinci ile biyomedikal mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olmak | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmak. | |
11) | Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibi olmak; Biyomedikal mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibi olmak. |