TLT2004 Klinik Laboratuvar Uygulamaları IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar TIBBİ LABORATUVAR TEKNİKLERİ (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
TIBBİ LABORATUVAR TEKNİKLERİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
TLT2004 Klinik Laboratuvar Uygulamaları II Bahar 2 2 3 8

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ÖZLEM UNAY DEMİREL
Dr. Öğr. Üyesi SEYDA İĞNAK
Opsiyonel Program Bileşenleri: Laboratuvar
Dersin Amacı: Dersin amacı; Mikrobiyoloji laboratuvarında yapılan tüm işlemleri teorik ve uygulamalı olarak açıklamak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Serolojik yöntemleri uygular
2) Mantar ve parazit laboratuvar tanı yöntemlerini uygular
3) Preperat boyama yöntemlerini (Gram, ARB...) yapar
4) Ekim, kültür ve antibiyogram yapar.
5) Besiyeri hazırlar ve döker, besiyeri çeşitlerini bilir.
6) Hasta kaydı yapar, mikrobiyolojik örnek toplar.

Dersin İçeriği

Hasta kaydı yapılması, mikrobiyolojik örnek toplama kuralları, Ekim yöntemleri, Besiyeri hazırlama ve dökme, besiyeri çeşitleri, Gram boyama, ARB boyama, Mikroskopi, Kültür antibiyogram 1 (Aerop bakteriler, Anaerop bakteriler), Mantar çalışmaları, Gaita analizleri (parazit), Seroloji (ASO,CRP,RF), BACTEC, Mikrobiyolojide moleküler biyolojik yöntemler

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Referans değer kavramı ve yorumlanması Yok
2) Otomatize tam kan sayım cihazı parametreleri ve yorumlanması Yok
3) Periferik kan yayması yapılması ve retikülosit çalışılması Yok
4) Preanalitik dönem hata kaynakları Yok
5) Postanalitik dönem hata nedenleri Yok
6) Hasta başı test cihazları: Glukometre kullanımı Yok
7) Hasta başı test cihazları: Bilirubinmetre ve hematokrit ölçümü Yok
8) Hasta başı test cihazları: Kan cihazı kullanımı Yok
9) Mikrobiyoloji lab işleyişi (BACTEC ve Vitek cihazlarının kullanımı) Yok
10) Kültür ekimi ve mikrobiyolojik hızlı tanı testlerinin uygulanması Yok
11) Tüm idrar analizinin basamakları, otomatize idrar cihazı uygulaması ve mikroskobi pratiği Yok
12) Analitik dönem hataları Yok
13) Kalite kontrol ve kalibrasyon kavramları Yok
14) İç kalite kontrol ve dış kalite kontrol tanımları ve kuralları Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1- Ders notları haftalık olarak verilecektir.
Weekly distributed by the course lecturer.

2- Temel ve Klinik Mikrobiyoloji, Prof.Dr. Şemsettin Ustaçelebi
Diğer Kaynaklar: 1- Laboratory Test Hanbook, Jacobs, De MOtt, Oxley, 5th ed. 2001

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 13 130
Ödevler 1 11 11
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tıbbi laboratuara özgü tıbbi terim ve terminolojiye hakim olabilmek 5
2) Tıbbi laboratuarın her alanındaki testleri ilgili testlerin analizlerini yapabilecek bilgiye sahip olmak 5
3) İnsan vücudunun metabolizması ve çalışma prensibi hakkında hakkında bilgi sahibi olmak ve tıbbi laboratuarın her alanındaki testler ve sonuçları ile metabolizma arasındaki ilişkiyi kurabilecek bilgiyi ve düşünsel yapıyı kazanmak 5
4) Analiz öncesi hazırlık işlemlerini yapabilmek ve sonrasında dezenfeksiyon ile sterilizasyon tekniklerini uygulayabilme 5
5) Testlerin uygulaması sırasında oluşan hataları ayıklamak ve oluşan sorunları giderebilmek 5
6) Mesleki yetki ve sorumluluklarına sahip olmak 5
7) Mesleki etik kurallar çerçevesinde laboratuar çalışmalarını düzgün ve uygun şekilde yapabilmek 5
8) Tarihi ve sosyal değerlere saygılı, sağlık hizmetlerinin uygun şekilde yürütülebilmesi açısından sağlık personeli ve hasta ile etkili iletişimi kurabilen, gerektiğinde sağlık personeli ile takım çalışmasını yapabilen sorumluluk bilincine sahip olabilmek 5
9) Hayat boyu yeni bilgilere ve değişimlere açık bir birey olabilme ve ülke ve dünyada değişen teknolojik gelişmelere ayak uydurabilme kabiliyetinin gelişmesi 5