Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kan hücrelerinin kemik iliğinden yapımı |
Yok |
2) |
Kanın genel yapı ve özellikleri |
Yok |
3) |
Serum-plazma ve antikoagülanların genel özellikleri |
Yok |
4) |
Eritrositler ve özellikleri |
Yok |
5) |
Hemoglobin yapısı ve özellikleri |
Yok |
6) |
Lökositler ve özellikleri |
Yok |
7) |
RBC,, Hb ve WBC ile ilgili hastalıklar |
Yok |
8) |
Trombositler ve özellikleri |
Yok |
9) |
Pıhtılaşma Mekanizması |
Yok |
10) |
Trombositler ve pıhtılaşma mekanziması ile ilgili hastalıklar |
Yok |
11) |
Kan Bankacılığı (ürünleri, uygulamaları) |
Yok |
12) |
Kan Bankacılığı (klinik özellikler ve sorunlar) |
Yok |
13) |
Kanların çapraz karşılaştırılması (Cross Match) |
Yok |
14) |
Kanların çapraz karşılaştırılması (Cross Match) |
Yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fizyoterapi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. |
|
2) |
Fizyoterapi alanı ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilir. |
|
3) |
Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alabilir. |
|
4) |
Fizyoterapi alanındaki güncel bilgileri içeren ders notları, uygulama araç-gereçleri, görsel-nesnel kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilir ve uygulayabilir. |
|
5) |
Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. |
|
6) |
Fizyoterapi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir. |
|
7) |
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranabilir. |
3 |
8) |
Fizyoterapi alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir. |
|
9) |
Fizyoterapi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir. |
|
10) |
Fizyoterapi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir. |
|
11) |
Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. |
|