TLT1001 HistolojiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar TIBBİ LABORATUVAR TEKNİKLERİ (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
TIBBİ LABORATUVAR TEKNİKLERİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
TLT1001 Histoloji Güz 2 0 2 5

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. FURKAN GÖZEL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Laboratuvar
Dersin Amacı: Genel hayvan hücresi ve hücrelerin biraraya gelerek oluşturdukları dokuların yapısının araştırılması

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler
1) Organlarda yapı ve işlevin nasıl bütünleştiğini anlayabilir
2) Normal ve hastalıklı doku ve hücreleri ayırabilir
3) Çağdaş teknolojilerle birlikte, mikroskopik yöntem ve teknikleri birleştirebilir

4) Hayvanlardaki moleküller, hücreler ve dokular arasındaki ilişkinin incelenmesi

5) Normal hücrelerin ve dokuların histolojik tanım ve tarifini yapabilir.

Dersin İçeriği

Genel hayvan hücresi. Organellerin ince yapısı. Mikroskopta görüntü, doku tesbiti ve boyanması. Hayvan dokuları: Epitel dokusu ve çeşitleri, Bağ dokusu ve çeşitleri, Kas dokusu ve çeşitleri, Sinir dokusu. Organ sistemleri: Sinir sistemi, Kan dokusu ve buna bağlı organ sistemleri, Lenfoid organlar, Sindirim sistemi, Endokrin sistem Boşaltım ve Solunum sistemleri, Erkek üreme sistemi, Dişi üreme sistemi.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş ve Ders Tanıtımı, Hücre ve organellerin Yapısı Yok
2) Histolojide Kullanılan Metodlar Yok
3) Dokular ve Dokuların sınıflandırılması Yok
4) Epitel Doku ve Çeşitleri Yok
5) Bağ Dokusu Yok
6) Kemik ve Kıkırdak Doku Yok
7) Ara Sınav Yok
8) Kas Doku ve Çeşitleri, Kan Doku Yok
9) Sinir Doku Yok
10) Sindirim Sistemi Yok
11) Solunum Sistemi Yok
12) Boşaltım Sistemi Yok
13) Endokrin Sistem Yok
14) Üreme Sistemi Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1)Ders notları haftalık olarak verilecektir.
Weekly distributed by the course lecturer.
2. Ross, M. H. (2014). Histoloji konu anlatımı ve atlas. Palme Yayınları.
3. Gartner, L. P. (2016). BRS : hücre biyolojisi ve histoloji. İstanbul Tıp.
3. Ders Notları.

Diğer Kaynaklar: 1. Ross, M. H. (2014). Histoloji konu anlatımı ve atlas. Palme Yayınları.
2. Gartner, L. P. (2016). BRS : hücre biyolojisi ve histoloji. İstanbul Tıp.
3. Ders Notları.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Sunum / Seminer 1 25 25
Ödevler 1 13 13
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tıbbi laboratuara özgü tıbbi terim ve terminolojiye hakim olabilmek 4
2) Tıbbi laboratuarın her alanındaki testleri ilgili testlerin analizlerini yapabilecek bilgiye sahip olmak 1
3) İnsan vücudunun metabolizması ve çalışma prensibi hakkında hakkında bilgi sahibi olmak ve tıbbi laboratuarın her alanındaki testler ve sonuçları ile metabolizma arasındaki ilişkiyi kurabilecek bilgiyi ve düşünsel yapıyı kazanmak 3
4) Analiz öncesi hazırlık işlemlerini yapabilmek ve sonrasında dezenfeksiyon ile sterilizasyon tekniklerini uygulayabilme 1
5) Testlerin uygulaması sırasında oluşan hataları ayıklamak ve oluşan sorunları giderebilmek 1
6) Mesleki yetki ve sorumluluklarına sahip olmak 1
7) Mesleki etik kurallar çerçevesinde laboratuar çalışmalarını düzgün ve uygun şekilde yapabilmek 1
8) Tarihi ve sosyal değerlere saygılı, sağlık hizmetlerinin uygun şekilde yürütülebilmesi açısından sağlık personeli ve hasta ile etkili iletişimi kurabilen, gerektiğinde sağlık personeli ile takım çalışmasını yapabilen sorumluluk bilincine sahip olabilmek 1
9) Hayat boyu yeni bilgilere ve değişimlere açık bir birey olabilme ve ülke ve dünyada değişen teknolojik gelişmelere ayak uydurabilme kabiliyetinin gelişmesi 1