BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
DYZ2014 | Biyoloji | Bahar Güz |
2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. DİLEK ELMA |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. FIRAT KARA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Diyaliz Merkezleri |
Dersin Amacı: | Öğrencilere, davranış bilimlerinin tarihsel gelişimi, metod ve yöntemleri, savunma mekanizmaları ve normal dışı davranışlar, kişilik teorileri ve tipleri, insan davranışlarının motivasyonu gibi bilgileri kazandırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- Davranış bilimlerinin tarihi gelişimini ifade eder. 2- Davranış bilimlerinde metod ve yöntemleri açıklar. 3- Sosyal kurumların insan davranışlarındaki yeri ve önemini belirtir. |
Bu ders; davranış bilimlerinin tarihi gelişimi ve kullanıldığı bazı alanlar, davranış bilimlerinde metod, davranış düzlemi statü ve rol davranışları,sosyal kurumların insan davranışlarındaki yeri ve önemi, kişilik ve davranış, savunma mekanizmaları ve normal dışı davranışlar, kişilik teorileri ve tipleri, bilinç altı kişilik özelliklerinin davranışsal yönleri ve kişiliğin değerlendirilmesi, insan davranışlarının motivasyonu gibi konuları içerir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Davranış Bilimlerinin Tarihi Gelişimi Ve Kullanıldığı Bazı Alanlar | |
2) | Davranış Bilimlerinde Metod | |
3) | Davranış Düzlemi Statü ve Rol Davranışları | |
4) | Sosyal Kurumların İnsan Davranışlarındaki Yeri Ve Önemi | |
5) | Kişilik ve Davranış | |
6) | 6) Savunma Mekanizmaları Ve Normal Dışı Davranışlar (Savunma mekanizmaları, Nevrotik davranışlar) | |
7) | 7) Savunma Mekanizmaları Ve Normal Dışı Davranışlar (Psikozlar, psikosomatik rahatsızlıklar) | |
8) | Kişilik Teorileri Ve Tipleri | |
9) | Bilinç Altı Kişilik Özelliklerinin Davranışsal Yönleri Ve Kişiliğin Değerlendirilmesi | |
10) | İnsan Davranışlarının Motivasyonu ( Motivasyonun tanımı ve anlamı, Motivasyonun benzer kavramlarla ilişkileri) | |
11) | Motivasyon ve amaçlar, Motivasyon ve verimlilik-etkinlik | |
12) | Motivasyon ve iş tatmini, Motivasyon ve moral | |
13) | Motivasyon ve iş başarısı | |
14) | Genel Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Weekly distributed by the course lecturer. |
Diğer Kaynaklar: | 1- Arkonaç, S., Sosyal Psikoloji, Alfa Yayınevi, İstanbul Psikoloji, 1998 2- Anadolu Üniversitesi Yayınları, Davranış Bilimlerine Giriş, 2006. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 5 | 3 | 15 |
Küçük Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 75 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel matematiksel ve fiziksel konularda bilgi sahibi olmak, | |
2) | Ofis ortamında gerekli yazılım ve donanım bilgisine sahip olmak | |
3) | Yazılım ile ilgili temel kavramları, ilke ve esasları açıklayabilmek ve geliştirmek | |
4) | Bilgisayar alanındaki alet, makine ve araç gereci tanıma ve kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olarak gerekli durumlarda sistem kurulum ve bakımını yapabilmek | |
5) | Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek, | |
6) | Yazılımda gerekli veritabanı kurulum, bakım, kontrollerini yapabilmek, | |
7) | Masaüstü ve internet programcılığında grafiksel ve animasyon tasarımlar gerçekleştirme bilgi ve becerisine sahip olmak, | |
8) | Internet projeleri geliştirme, sürdürme ve kontrol bilgisine sahip olmak | |
9) | Proje geliştirme, ekip çalışması, yazılım ve donanım geliştirme bilgi ve becerisine sahip olmak | |
10) | İşletim ve ağ sistemleri hakkında temel bilgi ve beceriye sahip olmak, kurulum, bakım ve onarım yapabilmek |