Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Davranış Bilimlerinin Tarihi Gelişimi Ve Kullanıldığı Bazı Alanlar
|
|
2) |
Davranış Bilimlerinde Metod
|
|
3) |
Davranış Düzlemi Statü ve Rol Davranışları
|
|
4) |
Sosyal Kurumların İnsan Davranışlarındaki Yeri Ve Önemi
|
|
5) |
Kişilik ve Davranış
|
|
6) |
6) Savunma Mekanizmaları Ve Normal Dışı Davranışlar (Savunma mekanizmaları, Nevrotik davranışlar)
|
|
7) |
7) Savunma Mekanizmaları Ve Normal Dışı Davranışlar (Psikozlar, psikosomatik rahatsızlıklar)
|
|
8) |
Kişilik Teorileri Ve Tipleri
|
|
9) |
Bilinç Altı Kişilik Özelliklerinin Davranışsal Yönleri Ve Kişiliğin Değerlendirilmesi
|
|
10) |
İnsan Davranışlarının Motivasyonu ( Motivasyonun tanımı ve anlamı, Motivasyonun benzer kavramlarla ilişkileri)
|
|
11) |
Motivasyon ve amaçlar, Motivasyon ve verimlilik-etkinlik
|
|
12) |
Motivasyon ve iş tatmini, Motivasyon ve moral
|
|
13) |
Motivasyon ve iş başarısı
|
|
14) |
Genel Tekrar |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik ve istatistik alanlarında geliştirilen bilgili birikimi ile hem mikro hem de makro düzeyde ekonomik mekanizmaların nasıl çalıştığını anlamak. |
3 |
2) |
Piyasaların, sanayinin ve piyasa düzenleme ve politikalarının
ortak ve ayırt edici özelliklerini anlamak. |
2 |
3) |
İktisadi gelişmelere farklı açılardan bakabilme becerisi geliştirmek, bu farklı açıların iktisat tarihi boyunca neden ve nasıl oluşturulduğunu kavramak, ve bu bakış açıları arasındaki farkları ekonomik olayları açıklayabilme derecelerine göre anlamak.
|
1 |
4) |
Siyasetin ekonomiye müdahalelerini ve aynı şekilde ekonominin siyasete müdahalelerini tahlil etmek. |
3 |
5) |
Eğitim sürecinde edindiği iktisadi bilgileri günlük ekonomik sorunların çözümünde kullanabilme ve bu sorunlara önerilen karşıt çözüm politikalarını değerlendirebilme becerisini kazanmak. |
2 |
6) |
Güncel ve yeni ekonomik gelişmeleri ve yeni iktisadi yaklaşımların nasıl oluştuğunu kavramak ve değerlendirmek. |
2 |
7) |
Belirli ekonomik gelişmeleri ve haberleri yazılı, sözlü ve grafiklerle açıklayabilme ve aktarabilme becerilerini geliştirmek. |
3 |
8) |
İktisadi meselelerin nasıl çözümlenebileceğini bilmek ve bu doğrultuda belli bir hipotez, ilgili yazın taraması, metodoloji ve görgül sonuçlar içerecek şekilde planlı yazılmış çözümler üretebilmek.
|
2 |
9) |
Kazanılan sayısal ve sözel becerileri gösterebilmek ve iktisadi varsayımlar ve çıkarımları destekleyecek bulguları sunmak. |
2 |
10) |
Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. |
3 |