Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ruh Sağlığı İle İlgili Temel Kavramlar
|
|
2) |
Sağlık, Hastalık, Ruh Sağlığı, Beden İmgesi, Umut-Uyum, Kendini Tanıma, Davranış , Tutum, Kişilik Gelişimi ve Kişilik Bozuklukları
|
|
3) |
Kültür ve Psikiyatri
|
|
4) |
Kronik Hastalık Ve Aile, Hemodiyaliz Hastalarında Kayıp Ve Ölüme İlişkin Düşünceler
|
|
5) |
Kriz Ve Krize Müdahale
|
|
6) |
Organ Bağışı Ve Psiko-Sosyal Yaklaşımlar
|
|
7) |
Bireysel, Aile, Toplumsal, Diyaliz Hastalarında Görülen Ruhsal Sorunlar
|
|
8) |
Genel Belirtiler, Psikosomatik Hastalıklar
|
|
9) |
Anksiyete Bozuklukları, Depresyon
|
|
10) |
Suicidal Girişimler
|
|
11) |
Cinsel Problemler
|
|
12) |
Hemodiyaliz Hastasının Sosyal Yaşamının Düzenlenmesiyle İlgili Genel İlkeler
|
|
13) |
Evde Bakım, Başetmeler
|
|
14) |
Sosyal Destek, Çalışma Yaşantısı, Bağlı Olduğu Örgütler |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır. |
|
2) |
Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır. |
|
3) |
Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur. |
|
4) |
Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. |
|
5) |
Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur. |
|
6) |
İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir. |
|
7) |
Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir. |
|
8) |
Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir |
|
9) |
Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır. |
|
10) |
Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur. |
|