DİYALİZ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
DYZ2009 | Çocuk Nefrolojisi | Güz Bahar |
2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. GAZİ KARAKURT |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Diyaliz Merkezleri |
Dersin Amacı: | Öğrencilere; çocuklarda üriner sistem ile ilgili hastalıklar, özellikle kronik böbrek yetmezliğinin tanı ve tedavi yöntemleri, hemodiyaliz, periton diyalizi ve böbrek nakli hakkında bilgi vermektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenciler; 1- Çocuklarda hiper tansiyonu, KBY nedenlerini, sıvı ve elektrolit dengesi ve bozukluklarını açıklar. 2- Çocuklarda kronik böbrek yetmezliği hakkında bilgi verir. |
Bu ders; çocuklarda hiper tansiyon, KBY nedenleri, sıvı ve elektrolit dengesi ve bozuklukları, idrar yolları enfeksiyonları ve böbrek hastalıklarında büyüme ve gelişme, kronik böbrek yetmezliği, çocuklarda periton diyaliz gibi konuları içerir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Glomerülonefritler Ve Çocuklarda Hiper Tansiyon | |
2) | İdrar Ve İdrar İncelenmesi Ve Çocuklarda KBY Nedenleri | |
3) | Böbrek Fonsiyonlarının Ölçümü Ve Nefrotik Sendrom | |
4) | Çocuklarda Sıvı Ve Elekrolit Dengesi Ve Bozuklukları | |
5) | İdrar Yolları Enfeksiyonları Ve Böbrek Hastalıklarında Büyüme Ve Gelişme (Renal Osteodistrofi) | |
6) | Doğuştan Ve Kalıtsal Böbrek Hastalıkları | |
7) | Çocuklarda Kronik Böbrek Yetmezliği | |
8) | KBY’de İlaçlar Böbrek Ve Diyaliz Etkileşimi | |
9) | Hemodiyaliz Tekniğinin Çocuklardaki Özellikleri Ve Komplikasyonları | |
10) | KBY’de Enfeksiyonlara Eğilim , Hepatitler Ve KBY’de Aşılama | |
11) | Çocuklarda Periton Diyaliz Ve Komplikasyonları | |
12) | Pediatrik Yaş Grubunda Renal Replasman Tedavileri Ve Ülkemizdeki Durumu | |
13) | KBY’de Beslenme , KBY’de Çocuk Ve Ailesinin Psikososyal Sorunları | |
14) | Yönetmelikler ve Böbrek Hastalıklarında Maliyet |
Ders Notları / Kitaplar: | Weekly distributed by the course lecturer. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Laboratuar | 4 | % 0 |
Uygulama | 1 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 1 | 13 | 13 |
Küçük Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 75 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme | |
2) | Alan terminolojisini etkin kullanabilme | |
3) | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme | |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme. | |
5) | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme. | |
6) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme. | |
7) | Diyaliz makinesini işlem için hazırlayabilme | |
8) | Baştan sona hemodiyalizde hasta takibi yapabilme | |
9) | Diyaliz işleminden sonra makineyi yeniden kullanıma hazır hale getirebilme. |