| DİYALİZ (TÜRKÇE) | |||||
| Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey | ||
| Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
| DYZ2009 | Çocuk Nefrolojisi | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
| Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
| Öğretim Dili: | Türkçe |
| Dersin Türü: | Departmental Elective |
| Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL |
| Opsiyonel Program Bileşenleri: | Diyaliz Merkezleri |
| Dersin Amacı: | Öğrencilere; çocuklarda üriner sistem ile ilgili hastalıklar, özellikle kronik böbrek yetmezliğinin tanı ve tedavi yöntemleri, hemodiyaliz, periton diyalizi ve böbrek nakli hakkında bilgi vermektir. |
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenciler; 1- Çocuklarda hiper tansiyonu, KBY nedenlerini, sıvı ve elektrolit dengesi ve bozukluklarını açıklar. 2- Çocuklarda kronik böbrek yetmezliği hakkında bilgi verir. |
| Bu ders; çocuklarda hiper tansiyon, KBY nedenleri, sıvı ve elektrolit dengesi ve bozuklukları, idrar yolları enfeksiyonları ve böbrek hastalıklarında büyüme ve gelişme, kronik böbrek yetmezliği, çocuklarda periton diyaliz gibi konuları içerir. |
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Glomerülonefritler Ve Çocuklarda Hiper Tansiyon | |
| 2) | İdrar Ve İdrar İncelenmesi Ve Çocuklarda KBY Nedenleri | |
| 3) | Böbrek Fonsiyonlarının Ölçümü Ve Nefrotik Sendrom | |
| 4) | Çocuklarda Sıvı Ve Elekrolit Dengesi Ve Bozuklukları | |
| 5) | İdrar Yolları Enfeksiyonları Ve Böbrek Hastalıklarında Büyüme Ve Gelişme (Renal Osteodistrofi) | |
| 6) | Doğuştan Ve Kalıtsal Böbrek Hastalıkları | |
| 7) | Çocuklarda Kronik Böbrek Yetmezliği | |
| 8) | KBY’de İlaçlar Böbrek Ve Diyaliz Etkileşimi | |
| 9) | Hemodiyaliz Tekniğinin Çocuklardaki Özellikleri Ve Komplikasyonları | |
| 10) | KBY’de Enfeksiyonlara Eğilim , Hepatitler Ve KBY’de Aşılama | |
| 11) | Çocuklarda Periton Diyaliz Ve Komplikasyonları | |
| 12) | Pediatrik Yaş Grubunda Renal Replasman Tedavileri Ve Ülkemizdeki Durumu | |
| 13) | KBY’de Beslenme , KBY’de Çocuk Ve Ailesinin Psikososyal Sorunları | |
| 14) | Yönetmelikler ve Böbrek Hastalıklarında Maliyet |
| Ders Notları / Kitaplar: | Weekly distributed by the course lecturer. |
| Diğer Kaynaklar: |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Laboratuar | 4 | % 0 |
| Uygulama | 1 | % 0 |
| Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
| Ödev | 1 | % 10 |
| Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
| Final | 1 | % 60 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
| Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
| Ödevler | 1 | 13 | 13 |
| Küçük Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
| Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 75 | ||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme | 2 |
| 2) | Alan terminolojisini etkin kullanabilme | 1 |
| 3) | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme | 1 |
| 4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme. | 1 |
| 5) | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme. | 1 |
| 6) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme. | 1 |
| 7) | Diyaliz makinesini işlem için hazırlayabilme | 1 |
| 8) | Baştan sona hemodiyalizde hasta takibi yapabilme | 1 |
| 9) | Diyaliz işleminden sonra makineyi yeniden kullanıma hazır hale getirebilme. | 1 |