DYZ2006 BeslenmeBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
DYZ2006 Beslenme Bahar 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Diyaliz Merkezleri
Dersin Amacı: Dersin amacı; öğrencilere beslenme hakkında temel kavramları öğretmek ve proteinler, vitaminler, karbonhidratlar ve beslenme ilkeleri hakkında bilgi kazandırmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrenciler;

1) Beslenme ve beslenme ile ilgili temel kavramları tanımlar.
2) Beslenme durumunu saptama yöntemlerini sıralar.
3) Karbonhidratlar ve proteinleri birbirinden ayırt eder.

Dersin İçeriği

Bu ders; beslenme ile ilgili temel kavramlar, beslenme-sağlık etkileşimi, karbonhidrat, protein, enerji metabolizması, su ve elektrolitler ve vitaminlere dair bilgiler içerir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders izlencesinin tanıtılması-Beslenmeye Giriş
2) Sağlıklı beslenmenin temel ilkeleri Yok
3) Karbonhidratlar, posanın önemi Yok
4) Lipitler, Kalp-Damar Hastalığındaki önemi Yok
5) Proteinler, Protein enerji malnütrisyonu Yok
6) Mineraller Yok
7) Vitaminler Yok
8) Besin Grupları Yok
9) Obezite ve antropometrik ölçümler Yok
10) Özel Durumlarda Beslenme-1 (Gebelik-Emzirme) Yok
11) Özel Durumlarda Beslenme-2 (Çocukluk dönemlerine göre beslenme) Yok
12) Özel Durumlarda Beslenme-3 (Yetişkin ve Yaşlı Beslenmesi) Yok
13) Sıvı Dengesi Yok
14) Böbrek yetmezliğinde beslenme Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim görevlisi tarafından paylaşılan ders notları, makale ve online kitaplar. Weekly distributed by the course lecturer.


Diğer Kaynaklar: Baysal, A., , 2002, Beslenme, 9. Baskı, Hatiboğlu Yayıncılık.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ödevler 3 5 15
Küçük Sınavlar 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.