Bu ders; insan ve temel gereksinimleri, sağlık ve hastalık kavramları, sağlık ekibi, güvenli hastane ortamı, hayati belirtiler, ateş-Nb-T.A, solunum ölçülmesi, kaydedilmesi, sıcak soğuk uygulamalar, hastane enfeksiyonları, izolasyon, asepsi, antisebsi, sterilizasyon, dezenfeksiyon, bireysel hijyen, bakım, saç-yüz bakımı, ağız bakımı, yatakbaşı hasta bakımı, sabah tuvaleti, uygulama ANTA alma, yatak istirahati, yarar ve zararları, dekubitüs oluşumu ve tedavisi, uygulama yatak yapımı, masajlar, hastanın yatak içinde döndürülmesi ve kullanılan pozisyonları, beslenme gereksiniminin karşılanması, hastanın oral ve gavajla beslenmesi, mide entübasyonu, ilaç uygulama yöntemleri, sondalar, lavmanlar ve ölümü yaklaşan hasta bakımına dair bilgiler içerir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İnsan ve temel gereksinimler, Sağlık ve hastalık kavramları
|
|
2) |
İletişim ve iletişim ilkeleri, Sağlık ekibi, güvenli hastane ortamı
|
|
3) |
Hayati Belirtiler, Ateş-Nb-T.A.-Solunum Ölçülmesi Kaydedilmesi, |
|
4) |
Hastane Enfeksiyonları, İzolasyon – Asepsi – Antisebsi – Sterilizasyon - Dezenfeksiyon
|
|
5) |
Bireysel Hijyen-Bakım, Deri ve Derinin Görevleri -Saç,Yüz, Ağız bakımı -Yatakbaşı Hasta Bakımı – Sabah Tuvaleti
|
|
6) |
Uygulama ANTA Alma, Steril Bohca Açma - Eldiven Giyme, Steril Forseps Kullanma
|
|
7) |
Yatak İstirahati, Yarar ve Zararları, Masaj Ve Uygulamalar - Dekubitüs Oluşumu ve Tedavisi
|
|
8) |
Uygulama Yatak Yapımı, Masajlar, Hastanın Yatak İçinde Döndürülmesi, Kullanılan Pozisyonları
|
|
9) |
Hastanın Beslenme Gereksiniminin Karşılanması, Hastanın Oral Yol Ve Gavajla Beslenmesi, Mide Entübasyonu, Boşaltım Sistemi ve Boşaltım Sistemi ve Sorunları Kullanımı, Sondalar, Lavmanlar
|
|
10) |
İlaç Uygulama Yöntemleri, Oral İlaçlar Ve Şekilleri, İlaç Hazırlama Parenteral İlaç Uygulaması, Uygulanan Bölgeler
|
|
11) |
11) İntravenöz Sıvı Tedavisi Kullanılan Solüsyon Ve Malzemeler, IV.Sıvı Tablosu Komplikasyonları
|
|
12) |
Solunum Sistemi Fizyolojisi, Uyku Ve Dinlenmenin Sağlanması
|
|
13) |
Üriner Sistem Ve Uygulamaları Kullanılan Sonda ve Kateterleri
|
|
14) |
Ölümü Yaklaşan Hasta Bakımı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. |
|
2) |
Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. |
|
3) |
Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. |
|
4) |
Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek |
|
5) |
İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. |
|
6) |
Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. |
|
7) |
İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. |
|
8) |
İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. |
|
9) |
Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|
10) |
Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. |
|
11) |
Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
12) |
Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. |
|
13) |
Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
14) |
Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. |
|