DİYALİZ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
DYZ2003 | Nefroloji | Güz | 2 | 0 | 2 | 2 |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. GAZİ KARAKURT |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Diyaliz Merkezleri |
Dersin Amacı: | Üriner sistem ile ilgili hastalıklar, özellikle kronik böbrek yetmezliğinin tanı ve tedavi yöntemleri, hemodiyaliz, periton diyalizi ve böbrek nakli hakkında bilgi vermektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Böbreğin yaşamı devam ettirme konusundaki rolünü kavrar. 2. Böbrek fizyolojisi ve anatomisini bilir. 3. Sistemik hastalıkların böbrek üzerine olumsuz etkilerini açıklar. 4. Böbrek hastalıklarında teşhis ve tedavi yöntemlerini ifade eder. 5. Böbrek yerine koyma tedavilerini sıralar. |
Bu ders; kronik böbrek yetmezliğinde (KBY) Etyopatogenez ve klinik, KBY’de konservatif tedaviler, renal replasman tedavilerine genel bakış, endikasyon ve kontredikasyonlar gibi konuları içerir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | KBY’de Etyopatogenez Ve Klinik (H.Tansiyon, K.V. Sistemi, Sinir Sistemi, Renal Osteodisirofi Hemopoetik Sisitem imyopati, GİS İmmunsistem) | |
2) | KBY’de Etyopatogenez Ve Klinik (Sinir Sistemi, Renal Osteodisirofi Hemopoetik Sistem imyopati) | |
3) | KBY’de Etyopatogenez Ve Klinik (GİS İmmunsistem) | |
4) | KBY’de Konservatif Tedaviler | |
5) | Renal Replasman Tedavilerine Genel Bakış Endikasyon Kontrendikasyonlar | |
6) | Glomerül Hastalıklar (Yetişkinlerde) | |
7) | Renal Osteodistrofi Anemi ve Tedavisi, Epo Venofer kullanma Kriterleri | |
8) | Hemodiyalizin Fizyolojik Prensipleri | |
9) | Akut Hemodiyaliz Kronik Hemodiyaliz, Hemodiyaliz Yeterliliği, Hemodiyalizde Mg. Komplikasyonları | |
10) | Türkiyede Renal Replasman Tedavilerinin Durumu | |
11) | Hipertansiyon Ve Tedavisi | |
12) | Periton Diyalizi Fizyolojik Prensipleri | |
13) | Akut Kronik Periton Diyalizi Peritonitler | |
14) | Genel Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Weekly distributed by the course lecturer. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Ödevler | 1 | 4 | 4 |
Küçük Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 50 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme | 3 |
2) | Alan terminolojisini etkin kullanabilme | 4 |
3) | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme | 1 |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme. | 1 |
5) | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme. | 1 |
6) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme. | 2 |
7) | Diyaliz makinesini işlem için hazırlayabilme | 3 |
8) | Baştan sona hemodiyalizde hasta takibi yapabilme | 3 |
9) | Diyaliz işleminden sonra makineyi yeniden kullanıma hazır hale getirebilme. | 3 |