MEKATRONİK (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
DYZ1004 | Sterilizasyon ve Dezenfeksiyon Yöntemleri | Bahar Güz |
2 | 0 | 2 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. SERHAT CAN Dr. Öğr. Üyesi EZGİ YÜCEER ÇETİNER Öğ.Gör. AYŞE CEYLAN İLHAN Dr. Öğr. Üyesi HÜSEYİN EMİR YÜZBAŞIOĞLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Diyaliz merkezleri |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin sterilizasyon ve dezenfeksiyon kavramları arasındaki farkı, sterilizasyon ve dezenfeksiyon uygulamalarını, sterilizasyon yöntemlerini anlamalarını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Sterilizasyonu tanımlar. 2) Dezenfeksiyonu açıklar. |
Bu ders; sterilizasyon ve dezenfeksiyon kavramları, fiziksel sterilizasyon yöntemleri, ısı ile sterilizasyon, nemli ısı ile sterilizasyon, kuru ısı ile sterilizasyon, filtrasyonla ve radyasyonla sterilizasyon, kimyasal sterilizasyon yöntemleri, dezenfeksiyon işlemi ve dezenfektanlara ait bilgiler içerir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sterilizasyon ve dezenfeksiyon kavramları | |
2) | Hastane enfeksiyonları | |
3) | Merkezi sterilizasyon ünitesi | |
4) | Sterilizasyon uygulamaları-1 | |
5) | Sterilizasyon uygulamaları-2 | |
6) | Sterilizasyon uygulamaları-3 | |
7) | Steril Malzemenin Paketlenmesi | |
8) | Radyasyonla sterilizasyon | |
9) | Sterilizasyon Uygulamaları | |
10) | Dezenfeksiyon Uygulamaları-1 | |
11) | Dezenfeksiyon Uygulamaları-2 | |
12) | Dezenfektanlar | |
13) | Çevre ve çalışan sağlığı | |
14) | Genel Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Notları, video ve online makale ve rehberler Sterilizasyon ve Dezenfeksiyon Rehberi Link: https://www.das.org.tr/kitaplar/DASRehber2019V10.pdf |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Küçük Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel bilgisayar bilgisini geliştirmek, ofis ve paket programların kullanılmasını sağlamak. | |
2) | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan temel matematik ile ilgili materyalleri kullanabilme yeteneğine ve bilgi donanımına sahip olmak, | |
3) | İmalatta kullanılan makine elemanlarının genel yapılarını ve şekillendirilme özelliklerini tanımak, | |
4) | İmalat usullerini ve kesici takım gereçlerini kavrayabilmek, Malzeme, statik, mekanik ve akışkanlar bilim dalında temel bilgileri kavrayabilmek, | |
5) | Birleştirme ve hareket elemanlarının imalat resimlerini çizebilmek, bir sistemin komple ve detay yapım resimlerini çizebilmek, | |
6) | Temel imalat işlemlerini, tornalama, frezeleme, delme, taşlama ve kaynak teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak. Ve bu tezgâhlarda çalışabilecek güvene sahip olmak, | |
7) | Bilgisayarlı sayısal kontrollü tezgâhlarda yapılacak işin programını yazabilmek, ve Bilgisayar Destekli çizim yapabilmek, | |
8) | Proje raporu hazırlayabilmek, projenin imalatı takip edip, projeyi gerçekleştirebilmek, | |
9) | Elektronik devre elemanlarının kullanım alanlarını ve çalışma karakteristiklerini öğrenebilmek. Mikrodenetleyici entegrelerinin programlama mantıklarını kavramak ve programlayabilmek, ayrıca bu programa uygun devre tasarımı yapabilmek. | |
10) | Elektrik motorlarının çalışma prensiplerini ve AC-DC analizlerini yapabilmek, | |
11) | Bir görsel programlama diline hakimiyet kazandırmak. | |
12) | Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek, |