DYZ1004 Sterilizasyon ve Dezenfeksiyon YöntemleriBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
DYZ1004 Sterilizasyon ve Dezenfeksiyon Yöntemleri Bahar
Güz
2 0 2 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. SERHAT CAN
Dr. Öğr. Üyesi EZGİ YÜCEER ÇETİNER
Öğ.Gör. AYŞE CEYLAN İLHAN
Dr. Öğr. Üyesi HÜSEYİN EMİR YÜZBAŞIOĞLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Diyaliz merkezleri
Dersin Amacı: Öğrencilerin sterilizasyon ve dezenfeksiyon kavramları arasındaki farkı, sterilizasyon ve dezenfeksiyon uygulamalarını, sterilizasyon yöntemlerini anlamalarını sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

1) Sterilizasyonu tanımlar.
2) Dezenfeksiyonu açıklar.

Dersin İçeriği

Bu ders; sterilizasyon ve dezenfeksiyon kavramları, fiziksel sterilizasyon yöntemleri, ısı ile sterilizasyon, nemli ısı ile sterilizasyon, kuru ısı ile sterilizasyon, filtrasyonla ve radyasyonla sterilizasyon, kimyasal sterilizasyon yöntemleri, dezenfeksiyon işlemi ve dezenfektanlara ait bilgiler içerir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sterilizasyon ve dezenfeksiyon kavramları
2) Hastane enfeksiyonları
3) Merkezi sterilizasyon ünitesi
4) Sterilizasyon uygulamaları-1
5) Sterilizasyon uygulamaları-2
6) Sterilizasyon uygulamaları-3
7) Steril Malzemenin Paketlenmesi
8) Radyasyonla sterilizasyon
9) Sterilizasyon Uygulamaları
10) Dezenfeksiyon Uygulamaları-1
11) Dezenfeksiyon Uygulamaları-2
12) Dezenfektanlar
13) Çevre ve çalışan sağlığı
14) Genel Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Notları, video ve online makale ve rehberler
Sterilizasyon ve Dezenfeksiyon Rehberi
Link: https://www.das.org.tr/kitaplar/DASRehber2019V10.pdf
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ödevler 1 10 10
Küçük Sınavlar 1 3 3
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2