DİYALİZ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
DYZ1002 | Diyaliz Ekipmanları Kullanım ve Bakımı | Bahar | 2 | 0 | 2 | 7 |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. GAZİ KARAKURT |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Diyaliz merkezleri |
Dersin Amacı: | Hemodiyalizde, periton diyalizinde, kullanılan makinaları, su sistemini aletlerinin nasıl kullanıldığını, makinelerin temel özelliğini, su sistemini öğrenmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- Diyaliz makinalarının nasıl kullanılacağını açıklar. 2- Su arıtma sistemlerini sıralar. 3- Diyaliz ekipmanlarının problemlerini bilir, çözüm yöntemlerini ifade eder. |
Bu ders; diyaliz sistemi ekipmanları, su arıtma sistemleri, reverz ozmoz sistemleri, diyaliz ekipmanları ve problem ve çözümleri gibi konuları içerir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Diyaliz Sistemi Ekipmanları | |
2) | Su Arıtma Sistemleri | |
3) | Reverz Ozmoz Sistemleri | |
4) | Diyaliz Ekipmanları | |
5) | Diyaliz Ekipmanları Problem Ve Çözümleri | |
6) | Diyaliz Makinası Temel Özellikleri | |
7) | Diyaliz Makinası Sıvı Devresi | |
8) | Single Needle Diyaliz Sistemi | |
9) | Hemofiltrasyon Temel Özellikleri | |
10) | Hemodiafiltrasyon Temel Özellikleri | |
11) | Na Ve Uf Profilleri | |
12) | Diyaliz Makinası Dezenfeksiyon Sistemleri I | |
13) | Diyaliz Makinası Dezenfeksiyon Sistemleri II | |
14) | Genel Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Weekly distributed by the course lecturer. |
Diğer Kaynaklar: | Türk Nefroloji Derneği Yayınları, Hemodiyaliz Hemşiresi El Kitabı |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Ödevler | 4 | 8 | 32 |
Küçük Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme | 5 |
2) | Alan terminolojisini etkin kullanabilme | 3 |
3) | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme | 1 |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme. | 1 |
5) | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme. | 1 |
6) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme. | 1 |
7) | Diyaliz makinesini işlem için hazırlayabilme | 5 |
8) | Baştan sona hemodiyalizde hasta takibi yapabilme | 5 |
9) | Diyaliz işleminden sonra makineyi yeniden kullanıma hazır hale getirebilme. | 5 |