Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Fizyolojiye giriş, hücrelerden organlara insan vücudunun genel organizasyonu, homeostatis.
|
|
2) |
Hücre membranı, hücre membranından madde geçişi
|
|
3) |
Kas fizyolojisi, çizgili kas, düz kas ve kalp kası yapı ve işlevleri
|
|
4) |
Kalbin yapısı ve kan damarları, kalp döngüsü
|
|
5) |
Kan fizyolojisi, kan hücreleri ve işlevleri
|
|
6) |
Solunum, solunum gazlarının dokular ve kan arasında taşınması Sindirim sistemi fizyolojisine giriş
|
|
7) |
Mide ve duedonumda sindirim, Pankreas ve karaciğerin sindirim sistemindeki rolü
|
|
8) |
Gastrointestinal kanalda sindirim ve emilim
|
|
9) |
Boşaltım fizyolojisi, idrar oluşumu ve atılması
|
|
10) |
Sinir sisteminin genel organizasyonu, otonom sinir sistemi
|
|
11) |
Hipotalamus, besin ve su alımının kontrolü
|
|
12) |
Somatik duyular ve özel duyular
|
|
13) |
Hormonların genel özellikleri, etki mekanizmaları; tiroid hormonları, paratiroid hormonu
|
|
14) |
Pankreas hormonları, böbreküstü bezi hormonları, cinsiyet hormonları |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fizyoterapi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. |
3 |
2) |
Fizyoterapi alanı ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilir. |
3 |
3) |
Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alabilir. |
3 |
4) |
Fizyoterapi alanındaki güncel bilgileri içeren ders notları, uygulama araç-gereçleri, görsel-nesnel kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilir ve uygulayabilir. |
3 |
5) |
Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. |
2 |
6) |
Fizyoterapi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir. |
3 |
7) |
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranabilir. |
1 |
8) |
Fizyoterapi alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir. |
3 |
9) |
Fizyoterapi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir. |
3 |
10) |
Fizyoterapi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir. |
3 |
11) |
Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. |
2 |