MATEMATİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ANZ2012 | Biyoistatistik | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Neslihan Bektaş |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. DOĞAN AYDIN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Anestezi Merkezi |
Dersin Amacı: | Meslek hayatında gerekli olacak biyoistatistik bilgisini öğrenciye kazandırmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Sağlık hizmetlerinde istatistik kullanımını tartışabilecektir. 2. Biyoistatistiğin temel kavramlarını tartışabilecektir.. 3. Tıbbi dokümantasyon hizmetlerinde istatistik kullanımını tartışabilecektir. |
Sağlık Hizmetleri ve Biyoistatistik-I, Sağlık Hizmetleri ve Biyoistatistik-II. Temel istatistiksel Kavramlar, Verilerin Sınıflandırılması, Frekans Tabloları, Araştırma |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sağlık Hizmetleri ve Biyoistatistik-I | Yok |
2) | Sağlık Hizmetleri ve Biyoistatistik-II | Yok |
3) | Temel istatistiksel Kavramlar, Verilerin Sınıflandırılması, Frekans Tabloları, Araştırma | Yok |
4) | Excel’e Giriş. | Yok |
5) | Frekans Dağılımlarını Tanımlayıcı Ölçütler-I. | Yok |
6) | Frekans Dağılımlarını Tanımlayıcı Ölçüler-II | Yok |
7) | Excel Uygulaması | Yok |
8) | Tablo ve Grafik Yapımı | Yok |
9) | Tablo ve Grafik Yapımı | Yok |
10) | Excel Uygulaması. | Yok |
11) | Excel Uygulaması | Yok |
12) | Excel Uygulaması | Yok |
13) | Sağlık İstatistikleri | Yok |
14) | Sağlık İstatistikleri | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Tıpta İstatistik Yöntem ve Uygulamaları, Yaşar Heperkan. Biyoistatistik, Kadir Sümbüloğlu, Vildan Sümbüloğlu. Sağlık Alanına Özel İstatistikler Yöntemler, Kadir Sümbüloğlu. |
Diğer Kaynaklar: | Bilgisayar (Excel) destekli Uygulamalı İstatistik, Mustafa Akkurt. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | 30 |
Ödevler | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 68 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak | |
2) | Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak | |
3) | Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek | |
4) | Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek | 4 |
5) | Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek | |
6) | Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak | |
7) | Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek | |
8) | Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak | 4 |
9) | Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak | |
10) | Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak | |
11) | Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak | |
12) | Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek |