ANZ2007 Anestezik FarmakolojiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FİZYOTERAPİ (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
FİZYOTERAPİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ANZ2007 Anestezik Farmakoloji Güz 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Neslihan Bektaş
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi SENEM POLAT
Dr. Neslihan Bektaş
Opsiyonel Program Bileşenleri: Anestezi Merkezleri
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere , premedikasyonda,genel anestezide, lokal anestezide kullanılan ilaç çeşitlerini hazırlayabilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Premedikasyon ilaçlarını uygulayabilir,
2. Genel anestezik ilaç çeşitlerini uygulayabilir,
3. Lokal anestezide kullanılan ilaç çeşitlerini hazırlayabilir,
4. Kas gevşetici ilaç çeşitlerini uygulayabilir,
5. Anesteziye İlave kullanılan ilaç çeşitlerini uygulayabilir

Dersin İçeriği

Bu ders; premedikasyon ilaçlarının uygulanması, genel anestezik ilaçların, kas gevşetici ilaçların, anesteziye ilave kullanılan ilaç çeşitlerinin kullanımına ilişkin bilgiler içermektedir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) DERS TANIMI
2) Farmakolojinin temel kavramları
3) İntravenöz anestezik ajanlar Yok
4) İnhalasyon anestezikleri Yok
5) Nöromusküler blokerler Yok
6) Nöromusküler bloker antagonistleri
7) Lokal anestezikler Yok
8) Ara Sınav Yok
9) Antikolinerjikler Yok
10) Mide asidini azaltan ilaçlar Yok
11) Adrenerjik ilaçlar Yok
12) Hipotansif ajanlar Yok
13) Analjezikler Yok
14) QUİZ Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1- Ders notları haftalık olarak verilecektir.

2- Kayhan, Z. Klinik Anestezi, 2007, Logos Yayıncılık, İstanbul
Diğer Kaynaklar: İnternet kaynakları

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 20
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Küçük Sınavlar 1 2 2
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 73

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir.
2) Fizyoterapi alanı ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilir.
3) Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alabilir.
4) Fizyoterapi alanındaki güncel bilgileri içeren ders notları, uygulama araç-gereçleri, görsel-nesnel kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilir ve uygulayabilir.
5) Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
6) Fizyoterapi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir.
7) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranabilir. 3
8) Fizyoterapi alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir.
9) Fizyoterapi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir.
10) Fizyoterapi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir.
11) Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.