GAD5888-1 TezBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar OYUN TASARIMI (İNGİLİZCE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
OYUN TASARIMI (İNGİLİZCE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD5888-1 Tez Güz 0 0 0 20

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Oyun Tasarımı ve ilgili mecralara yönelik disiplinlerarası bir perspektifle kuramsal/uygulama temelli bir araştırma tezi üretilmesi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Araştırma yürütme ve uygulamaya koymayı öğrenecek,
Bilimsel çalışma ortaya koyabilme becerileri elde edecek,
Öz disiplin ile tez süreçlerini ilerleterek akademik çalışma yöntemlerini kavrayacaktır.

Dersin İçeriği

İçerik öğrencilerin tez konularına göre belirlenmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı
2) Tez yazım süreci hakkında bilgi
3) Tez yazım süreci hakkında bilgi
4) Konu belirleme ve kaynak araştırması
5) Konu belirleme ve kaynak araştırması
6) Konu belirleme ve kaynak araştırması
7) Bireysel danışma
8) Bireysel danışma
9) Bireysel danışma
10) Taslaklar üzerine bilgi paylaşımı
11) Taslaklar üzerine bilgi paylaşımı
12) Tez gelişimi üzerine geribildirim
13) Tez gelişimi üzerine geribildirim
14) Tez gelişimi üzerine geribildirim

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğrencilerin tez çalışmalarına göre değişecektir / Will vary according to students' thesis work
Diğer Kaynaklar: Öğrencilerin tez çalışmalarına göre değişecektir / Will vary according to students' thesis work

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 100
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 38 494
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 496

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İyi bir tasarım üretim süreci hakimiyetine sahip olmak 3
2) Oyunların kültürel etkileri ve sosyal yansımaları hakkında bilgi sahibi olmak 2
3) Sektör ile akademinin bir arada kavranabilmesinin sağlanması 2
4) Küresel ölçekte oyun mecrasının, pazarlama amacıyla nasıl kullanıldığının anlaşılması (gelir modelleri) 2
5) Oyun tasarımı üretim süreçlerinde problem çözme ve çözüm yolları geliştirilmesi 4
6) Eleştirel bakış açısı kazanarak, oyunların değerlendirilmesi ve analizinin yapılması 5
7) Uygulamalı olarak proje ve ekip yönetiminin kavranması 3
8) Oyun tasarımının akademik anlamda incelenmesi ve genel anlamda oyun kültürünün sosyo-kültürel anlamda araştırılması 5
9) Oyun içerikli deneyim tasarımı, gündelik hayatta oyun kavramı ve oyunlaştırma alanlarına yönelik yeterlilik kazanımı 3
10) Disiplinlerarası yaklaşımla oyun tasarımının farklı kollarının ve üretim aşamalarının sorgulanması 5