OYUN TASARIMI (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GAD5888-1 | Tez | Güz | 0 | 0 | 0 | 20 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Oyun Tasarımı ve ilgili mecralara yönelik disiplinlerarası bir perspektifle kuramsal/uygulama temelli bir araştırma tezi üretilmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Araştırma yürütme ve uygulamaya koymayı öğrenecek, Bilimsel çalışma ortaya koyabilme becerileri elde edecek, Öz disiplin ile tez süreçlerini ilerleterek akademik çalışma yöntemlerini kavrayacaktır. |
İçerik öğrencilerin tez konularına göre belirlenmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı | |
2) | Tez yazım süreci hakkında bilgi | |
3) | Tez yazım süreci hakkında bilgi | |
4) | Konu belirleme ve kaynak araştırması | |
5) | Konu belirleme ve kaynak araştırması | |
6) | Konu belirleme ve kaynak araştırması | |
7) | Bireysel danışma | |
8) | Bireysel danışma | |
9) | Bireysel danışma | |
10) | Taslaklar üzerine bilgi paylaşımı | |
11) | Taslaklar üzerine bilgi paylaşımı | |
12) | Tez gelişimi üzerine geribildirim | |
13) | Tez gelişimi üzerine geribildirim | |
14) | Tez gelişimi üzerine geribildirim |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğrencilerin tez çalışmalarına göre değişecektir / Will vary according to students' thesis work |
Diğer Kaynaklar: | Öğrencilerin tez çalışmalarına göre değişecektir / Will vary according to students' thesis work |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Final | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 100 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 38 | 494 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 496 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İyi bir tasarım üretim süreci hakimiyetine sahip olmak | 3 |
2) | Oyunların kültürel etkileri ve sosyal yansımaları hakkında bilgi sahibi olmak | 2 |
3) | Sektör ile akademinin bir arada kavranabilmesinin sağlanması | 2 |
4) | Küresel ölçekte oyun mecrasının, pazarlama amacıyla nasıl kullanıldığının anlaşılması (gelir modelleri) | 2 |
5) | Oyun tasarımı üretim süreçlerinde problem çözme ve çözüm yolları geliştirilmesi | 4 |
6) | Eleştirel bakış açısı kazanarak, oyunların değerlendirilmesi ve analizinin yapılması | 5 |
7) | Uygulamalı olarak proje ve ekip yönetiminin kavranması | 3 |
8) | Oyun tasarımının akademik anlamda incelenmesi ve genel anlamda oyun kültürünün sosyo-kültürel anlamda araştırılması | 5 |
9) | Oyun içerikli deneyim tasarımı, gündelik hayatta oyun kavramı ve oyunlaştırma alanlarına yönelik yeterlilik kazanımı | 3 |
10) | Disiplinlerarası yaklaşımla oyun tasarımının farklı kollarının ve üretim aşamalarının sorgulanması | 5 |