GAD5102 İnteraktif AnlatıBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar PSİKOLOJİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
PSİKOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD5102 İnteraktif Anlatı Bahar 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. BARBAROS BOSTAN
Dersin Amacı: Bu ders hikaye anlatımının farklı medya ortamlarında nasıl evrimleştiğini ve oyunlara nasıl entegre edildiğini inceler. Oyuncu psikolojisi, oyuncu tipleri ve oynanış ile hikaye anlatımının oyuncuya göre nasıl şekillendirilmesi gerektiği ana konulardan biridir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1: Öğrencilerin lineer ve interaktif anlatı arasındaki farkı anlayacak,
2: Öğrencilerin dijital oyunlar için interaktif anlatı sistemlerinin nasıl çalıştığını kavrayabilecek,
3: Öğrencilerin oyuncu psikolojisini anlayarak bir interaktif anlatı deneyi geliştirmesini başaracaklardır

Dersin İçeriği

Alandaki bilimsel çalışmaların okunması ve incelenmesi ve analiz edilmesi de dersin konuları arasındadır. Dersin Öğretme Yöntemi: Ders Anlatımı, Projeler, Eğitsel Oyunlar, Konuk Konuşmacılar, Sorun Çözme, Okumalar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oryantasyon
2) Giriş: Ders İçeriği
3) İletişim teorileri ve etkileşim
4) Oyuncu profilleri ve dijital oyunlarda etkileşim
5) Oyun Analizi: Profil ve oynanış üzerinden örnek analiz
6) İnteraktif anlatımda çağdaş eserler üzerine öğrenci sunumları Sunum Hazırlığı
7) İnteraktif anlatımda çağdaş eserler üzerine öğrenci sunumları 2 Sunum Hazırlığı
8) Oyuncu motivasyonu ve oyun deneyimi
9) Oyun karakterleri ve oyunlarda seçim tipleri
10) Oyunlarda dramatik yapı ve anlatı teknikleri
11) İnteraktif Hikayeler ve Karşılaştırmalı Analiz
12) Deney Sunumları Sunum Hazırlığı
13) Deney Sunumları Sunum Hazırlığı
14) Deney Sunumları Sunum Hazırlığı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Hiwiller, Z., 2015. Players Making Decisions: Game Design Essentials and the Art of Understanding Your Players,
New Riders: Berkeley, CA, USA.
Heussner, T., 2015. The Game Narrative Toolbox, Routledge.
Bostan, B. ed: 2021. Games and Narrative: Theory and Practice, International Series on Computer Entertainment and Media Technology, Springer.

Other required readings will be uploaded to students via Itslearning. If you cannot access any material, please contact the instructor of the course.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 1 % 30
Sunum 3 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 1 3 3
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 5 65
Sunum / Seminer 12 3 36
Proje 1 6 6
Ödevler 14 3 42
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsan zihnine ve davranışlarına yönelik ilgi geliştirmek, kuramları görgül bulguları kullanarak değerlendirebilmek, eleştirel düşünce becerisi elde ederek psikolojinin kanıta dayalı bir bilim olduğunu anlamak.
2) İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak.
3) Psikolojideki temel kavramlar ve bunları incelemede kullanılan kuramsal ve uygulamalı yaklaşımları öğrenmek (örneğin temel gözlem ve görüşme tekniklerini bilmek).
4) Psikoloji alan yazınında baskın dil olan İngilizceyi kullanarak bilgiye erişim ve bilgiyi yazma yöntem ve becerileri edinmek, bilimsel araştırma ve veri değerlendirme tekniklerini (örneğin korelasyonel, deneysel, kesitsel ve boylamsal çalışmalar, vaka çalışmaları) tanımak ve uygulamak.
5) Ayrımcılığa ve önyargıya karşı bir tutum benimsemek; araştırma ve uygulama alanlarında çalışırken etik duyarlılık göstermek.
6) Psikolojinin temel alt alanlarını (deneysel, gelişim, klinik, bilişsel, sosyal ve endüstri/örgütsel psikoloji) ve bunlarla ilgili çalışma ve uzmanlık alanlarını tanımak.
7) Bilimsel çalışmanın temel unsurları olan problem oluşturma, hipotez kurma ve veri toplamanın yanında bulguları analiz etme, yorumlama ve sunma için gerekli becerileri edinmek.
8) Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmak.
9) Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (tıp, genetik, biyoloji, ekonomi, sosyoloji, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgileri edinmek ve bu bilgileri psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek.
10) Toplumsal sorunlara karşı duyarlılık geliştirmek; psikoloji alanının ve toplumun yararına olan etkinliklerde sorumluluk almak.
11) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek.
12) İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek.