ODYOLOJİ (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GAD5201 | Oyun Tasarımının Temelleri | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilere, oyun tasarımına özel olarak odaklanarak oyunların kavramsal ve pratik temellerini, tasarımı, analiz etmeyi ve oyun tasarımının adımlarını tanıtır. Oyunların biçimsel olanakları ve oyun tasarımındaki farklı yaklaşımlar, ele alınan temel konulardan bazılarıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Oyunları ve oyun süreçlerini tanımlamak ve analiz etmek için uygun terminolojiyi kullanabilecek, 2) Oyunlar ve oyun oynamanın temel kavramlarını açıklama, yapıları anlama ve tartışma becerilerini geliştirecek, 3) Oyun fikirlerini başarıyla önermek ve prototip geliştirmek. Hedef kitleye uygun oyun analizi yapabilmek ve pazar analizi yapabilmek. 4) Oyun tasarımı projelerine eşlik eden tasarım sunumlarını yapma ve pratik şekilde bunları kullanabilme becerisi elde edeceklerdir. |
Takım çalışması, oyun testi, yineleme, prototip oluşturma ve belgeleme gibi oyun tasarımının metodolojik yönleri projeler aracılığıyla tanıtılır. Bu kavramlar ve yöntemler, dijital oyun tasarımı ve geliştirmesinde dair gelecek modülleri için temel sağlar. Dersin Öğretme Yöntemi: Ders Anlatımı, Grup Çalışması, Bireysel Çalışmalar, Konuk Davetliler, Okumalar, Tartışmalar, Projeler |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Oyun Tasarımı nedir | 1 numaralı yazılı ödevi |
3) | Oyun yapısı | 2 numaralı yazılı ödevi |
4) | Hedef Kitle ve Analiz | 3 numaralı yazılı ödevi |
5) | Oyun Döngüleri ve Kompleks yapılar | 4 numaralı yazılı ödevi |
6) | Oyuncu deneyimi ve psikolojisi | 5 numaralı yazılı ödevi |
7) | Ara Sınav | |
8) | Oyun akışı | 6 numaralı yazılı ödevi |
9) | Rastgelelik Bölüm Tasarımı ve Balans | 7 numaralı yazılı ödevi |
10) | Oyun üretim yöntemleri | |
11) | Prototipleme ve Değerlendirme | Öğrenci Sunumları |
12) | Oyun Ekonomisi | 8 numaralı yazılı ödevi |
13) | Analitik ve ilk oyuncu deneyimi | |
14) | Final Sunumu, sonuç ve değerlendirme | Final Sunumu Hazırlanması |
Ders Notları / Kitaplar: | The module resources will be provided by the instructor. |
Diğer Kaynaklar: | Daniels, J. T. (2022) Make Your Own Board Game: Designing, Building, and Playing an Original Tabletop Game. Storey Publishing, LLC. Schell, J. (2019) The Art of Game Design: A Book of Lenses, Third Edition. A K Peters / CRC Press. Solis, D. (2023) Graphic Design for Board Games 1st Edition. CRC Press. Calleja, G. (2022) Unboxed: Board Game Experience and Design. The MIT Press. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Arazi Çalışması | 8 | % 10 |
Ara Juri | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 8 | 3 | 24 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 6 | 78 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Ödevler | 7 | 3 | 21 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Rapor Teslimi | 8 | 4 | 32 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 206 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 1 |
2) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 1 |
3) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 1 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Odyoloji uygulamaları gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 1 |
5) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 1 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 1 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 1 |
8) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 1 |
9) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 1 |
10) | Odyoloji uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 1 |
12) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 1 |