TGT2014 GirişimcilikBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İLETİŞİM VE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İLETİŞİM VE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
TGT2014 Girişimcilik Güz
Bahar
2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. FIRAT KARA
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. AYBİKE ELİF BOLCAN
Öğ.Gör. ERDAL ÇALIŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Tıbbi görüntüleme merkezleri
Dersin Amacı: Dersin amacı; girişimcinin ortaya çıkışını ve girişimcinin iş hayatında başarılı olma yöntemlerini, küçük işletmeleri ve ekonomideki rollerini kavrayabilmek, küçük işletmelerin kuruluş şekillerini ve yönetimini kavratmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Girişimcinin ortaya çıkışını ve girişimcinin iş yaşamında başarılı olma yöntemlerini kavrar.
2. Girişimcilik konusunun temel kavramlarını açıklar.
3. Küçük işletmeleri ve ekonomideki rollerini kavrar.
4. Girişimciliğin ekonomideki önemini kavrar.
5. Türkiye’de girişimci olma şekillerini tanır.

Dersin İçeriği

Ders kapsamında; girişimcilikle ilgili temel kavramlar, girişimciliğin sosyal, ekonomik açıdan önemi, girişimci olma süreci, Türkiye’de ve dünyada girişimcilik ve tarihi, yeni iş fikirleri, risk sermayesi ve diğer sermaye bulma yöntemleri, girişimcilik türleri ve girişimcilik kültürü gibi konular gösterilmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve girişimcilikle ilgili temel kavramlar
2) Girişimciliğin sosyal, ekonomik açıdan önemi
3) Girişimci olma süreci, Türkiye’de ve dünyada girişimcilik ve tarihi
4) Yeni iş fikirleri, risk sermayesi ve diğer sermaye bulma yöntemleri
5) Girişimcilik türleri ve girişimcilik kültürü
6) Başarılı girişimcilik öyküleri
7) Türkiye’de girişimciliğin özendirilmesi
8) Küçük işletmelerin yönetim fonksiyonu
9) Yeni yönetim yaklaşımları
10) Küçük işletmelerin üretim fonksiyonu ve üretim teknikleri
11) Küçük işletmelerin pazarlama yapısı, sorunları ve pazarlama teknikleri
12) Küçük işletmelerin insan kaynakları ve halkla ilişkiler fonksiyonları
13) Küçük işletmelerin finansman yapısı, sorunları ve finansman teknikleri
14) Türkiye’de küçük işletmelerin sorunları ve çözüm yolları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Weekly distributed by the course lecturer.
Diğer Kaynaklar: 1- Orhan KÜÇÜK, Girişimcilik ve Küçük işletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, 2. Baskı, Ankara, 2005.
2- B. Zafer ERDOĞAN, Girişimcilik ve Kobiler: Teori ve Uygulama, Ekin Kitabevi, 2. Baskı, Bursa, 2011.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ödevler 3 5 15
Küçük Sınavlar 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak.
2) Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek.
3) Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak.
4) Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak.
5) Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak.
6) İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak.
7) Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek.
8) Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak.
9) Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek.
10) Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak.
11) Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak.
12) Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek.
13) Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak.
14) Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. 3