| RADYOTERAPİ (TÜRKÇE) | |||||
| Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey | ||
| Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
| TGT2009 | Tıbbi Radyofizik | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
| Öğretim Dili: | Turkish |
| Dersin Türü: | Must Course |
| Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi FIRAT KARA |
| Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi FURKAN GÖZEL |
| Opsiyonel Program Bileşenleri: | Tıbbi Görüntüleme Merkezi |
| Dersin Amacı: | Radyasyon fiziğinin temel prensiplerini öğrenmek, klinik amaçla kullanılan ışınların oluşumu ve madde ile etkileşimi hakkında bilgi sahibi olmaktır. |
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Radyasyon fiziği hakkında bilgi edinebilecektir. 2. Madde ve yapısını ile radyasyon türlerini açıklar. 3. Radyasyonun madde ile etkileşimini özetler. 4. Radyoaktiviteyi tanıyabilecektir. |
| Radyoterapide kullanılan Simülatör, Co-60, Lineer Hızlandırıcı ve Afterloading cihazlarını, tedavi amacıyla hangi tür ışınlamalar yapıldığını, tedavi planlaması aşamalarını, isodoz eğrilerini, düzensiz alanlarda hesaplamaları, doz hesabı için kullanılan parametreleri, kalite güvenirliliğini ve problemler. |
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Radyasyon fiziğine giriş | |
| 2) | Madde ve yapısı | |
| 3) | Nükleer Bozunum | |
| 4) | X ışınlarının üretimi | |
| 5) | Klinik radyasyon jeneratörleri | |
| 6) | Foton dozimetrisi | |
| 7) | İyonizan radyasyon etkileşimi | |
| 8) | İyonizan radyasyon ölçümü | |
| 9) | X ışınlarının kalitesi | |
| 10) | Absorbe doz ölçümü | |
| 11) | Doz dağılım ve saçılma analizi | |
| 12) | Dozimetrik hesaplama sistemi | |
| 13) | Tedavi planlama I : izodoz dağılımı | |
| 14) | Tedavi planlama II: Hasta dataları doğrulama ve Setup |
| Ders Notları / Kitaplar: | Weekly distributed by the course lecturer. |
| Diğer Kaynaklar: | Introduction to Radiological Physics and Radiation Dosimetry,The Physics of Radiation Therapy 4 Faiz M. Khan |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
| Ödev | 1 | % 10 |
| Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
| Final | 1 | % 60 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
| Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
| Ödevler | 3 | 5 | 15 |
| Küçük Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 75 | ||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Radyoterapi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme. | 4 |
| 2) | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme | 3 |
| 3) | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme | 5 |
| 4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme | 1 |
| 5) | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme | 1 |
| 6) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme | 1 |
| 7) | Alan terminolojisini etkin kullanabilme | 2 |
| 8) | Radyasyon üreten cihazları kullanabilme ve üretilen radyasyonun güvenle kullanabileceği temel fizik hesaplarını yapabilme | 3 |
| 9) | Radyoterapi alanı ile ilgili yapmış olduğu bütün faaliyetleri ve sonuçları çağdaş yöntemlerle kaydını tutma | 4 |
| 10) | Temel onkoloji bilgisine sahip olma | 3 |