Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Pazarlamanın tanımı, pazarlama karması, sağlık hizmetlerinde reklama ilişkin mevzuat, sağlık hizmetlerinde pazarlama karşıtı görüşler ve farklı ülke uygulamaları
|
|
2) |
Pazarlamanın tanımı, pazarlama karması, sağlık hizmetlerinde reklama ilişkin mevzuat, sağlık hizmetlerinde pazarlama karşıtı görüşler ve farklı ülke uygulamaları
|
|
3) |
Hizmetlerin genel özellikleri ve sağlık hizmetlerini farklılaştıran yönler, sağlık tanımı sağlık hizmetlerinde üretim faktörleri,
|
|
4) |
Hizmetlerin genel özellikleri ve sağlık hizmetlerini farklılaştıran yönler, sağlık tanımı sağlık hizmetlerinde üretim faktörleri
|
|
5) |
Pazar tanımı, pazarlamanın gerçekleşmesi için gerekli şartlar, talebin ortaya çıkışı ve talep türleri, pazarlama anlayışının evrimi
|
|
6) |
Sağlık sektörünün sınırları, değer zinciri, rekabet kavramı, rekabeti belirleyen unsurlar, rekabet avantajı sağlayan stratejiler sektörel yoğunlaşma ve yoğunlaşma ölçütleri
|
|
7) |
Pazar bölümlendirme tanımı, düşey ve yanal pazar bölümlendirme, birleştirme ve ayrıştırma stratejileri, sağlık hizmeti uygulamaları
|
|
8) |
Arasınav
|
|
9) |
Fiyat, sağlık hizmetlerinde fiyatlandırma ve türleri, fiyatlandırma stratejileri ve sağlık hizmetleri uygulaması, fiyatın konumlandırma gücü
|
|
10) |
Sağlık hizmetlerinde dağıtım fonksiyonu, perakende karması, sağlık hizmetlerinde dağıtım kanalı tercihleri, değer zinciri yönetimi
|
|
11) |
Sağlık hizmetlerinde ürün lansmanı, tutundurma, tutundurma karması
|
|
12) |
Sağlık hizmetlerinde ürün lansmanı, tutundurma, tutundurma karması, sağlık iletişimi, pazarlamaya karşılık halkla ilişkiler
|
|
13) |
Müşteri odaklılık, sağlık kuruluşuyla hastaları arasındaki etkileşim hiyerarşisi
|
|
14) |
Sağlık hizmetlerinde ürün, ürün yaşam eğrisi kavramı, türleri, sağlık kuruluşlarında hizmet karması ve ürün stratejileri
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
3) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
4) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
2) |
1) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
2) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
3) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
4) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
3) |
1) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
2) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
Öğrenme Yetkinliği
1) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
2) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|