Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dünyada Hasta Hakları I (Lizbon
Bildirgesi)
|
|
2) |
Dünyada Hasta Hakları II (Amsterdam
Bildirgesi)
|
|
3) |
Biyoetik Sözleşmesi |
|
4) |
Türkiye’de Hasta Hakları Kavramı Gelişimi I
|
|
5) |
Türkiye’de Hasta Hakları Kavramı Gelişimi II |
|
6) |
Sağlık Durumu ile ilgili Bilgi Alma Hakkı
|
|
7) |
Sağlık Hizmetlerinden Faydalanma Hakkı |
|
8) |
ARA SINAV
|
|
9) |
Hastanın Onamının Alınması I
|
|
10) |
Hastanın Onamının Alınması II
|
|
11) |
Hastanın Mahremiyet Hakkı
|
|
12) |
Hasta Haklarının Korunması |
|
13) |
Hastaların Diğer Hakları ve Yükümlülükleri, Sorumluluk ve Hukuki Korunma Yolları |
|
14) |
Hasta Hakları ile ilgili örnek vaka incelemesi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fizyoterapi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. |
|
2) |
Fizyoterapi alanı ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilir. |
|
3) |
Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alabilir. |
|
4) |
Fizyoterapi alanındaki güncel bilgileri içeren ders notları, uygulama araç-gereçleri, görsel-nesnel kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilir ve uygulayabilir. |
|
5) |
Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. |
|
6) |
Fizyoterapi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir. |
|
7) |
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranabilir. |
3 |
8) |
Fizyoterapi alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir. |
|
9) |
Fizyoterapi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir. |
|
10) |
Fizyoterapi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir. |
|
11) |
Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. |
|