ELT6028 Yabancı Dil Eğ.Planlamada Yeni Eğil.Bahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ (İNGİLİZCE, DOKTORA)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ (İNGİLİZCE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT6028 Yabancı Dil Eğitiminde Planlamada Yeni Eğilimler Bahar 3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ENİSA MEDE
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi DİLEK İNAL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, milli ve sosyal sınırlar çerçevesinde dil planlaması ve politikaları üzerine bilgi vermektedir. Ders kapsamında, dil politikalarının politik ve sosyal anlamlarını inceleyen nitel araştırmalar ve uygulamalı dil bilim ve dil eğitimcilerinin çalışmaları incelenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
*Dil politikası ve planlamasındaki temek teori ve yöntemleri sunmak
*Alanda kullanılan en önemli kavram ve terimleri açıklamak
*Bu terim ve kavramları, farklı durumlardaki dil öğrenimi durumlarını tanımlama ve analiz etmede kullanmak
*Dil tutumunu, ideolojilerini ve dille ilgili politik kararların uygulanmasında toplum üzerindeki etkilerini tanımlayıp incelemek
*Türkiye'de ve Avrupa ve Asya ülkelerinde dil politikalarını incelemek

Dersin İçeriği

Yönetimsel, politik ve ekonomik çıkarlar doğrultusunda yönetilen, kurumsal olarak uygulanan ve bireyler ve gruplarca deneyimlenen politikaların kesişimini inceler (Davis, 1994, 2009). Uluslar ve kültürler arası bir deneyim olarak sosyal dil bilimi inceler ve toplumdaki küresel değişimleri, sosyal kültürel ve dil bilimsel kimlikler üzerine etkilerini irdeler(Appadurai, 2001). Derse katılan öğrenciler, milli ve milletler arası çıkarlar ve konuları, dil politikası araştırmalarında ve dil bilimsel, sosyokültürel ve eğitimsel eşitliği sağlamaya yönelik planlamada temel alacaklardır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders planının incelenmesi Okumalar
2) Eğitimde dil planlaması Okumalar
3) Etnografi ve Dil Politikası Okumalar
4) Dilin Sosyal Entegrasyonu Okumalar
5) Dil, Küreselleşme ve Devlet: Yeni politika çalışmaları Okumalar
6) Dil ve eğitimde uygulanan sosyal teoriler: Yeniden oluşturma ve eşitsizlik Okumalar
7) Eşitlik ve Farklılık: 21. yüzyılda okullaşma ve sosyal demokrasi Okumalar
8) Eğitim planlamasında dil: Gençlerin sürece dahil edilmesi Okumalar
9) Eğitim planlamasında dil: Toplumun sürece dahil edilmesi Okumalar
10) Eğitim planlamasında dil: Okulların sürece dahil edilmesi Okumalar
11) Eğitim planlamasında dil: Öğretmenlerin sürece dahil edilmesi Okumalar
12) Dil politikası ve planlama projeleri Okumalar
13) Dil politikası ve planlama projeleri Okumalar
14) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Lo Bianco, J. (2010). Language Policy and Planning. Hornberger, N. & McKay, S.
Sociolinguistics and Language Education. Bristol, UK: Multilingual Matters.
Blackledge (2008) Language Ecology and Language Ideology. In King, K.A. and
Hornberger, N. (Eds.) Encyclopedia of Language and Education, 2nd Edition, Volume 9: Ecology of Language. Springer Science+Business Media LLC.
Ricento, T. (2008) Researching Historical Perspective on Language, Education and Ideology.In Creese, A., Martin, P. and Hornberger, N. (Eds.) Encyclopedia of Language and Education, 2nd Edition, Volume 10: Research Methods in Language and Education. Springer Science+Business Media LLC.
Diğer Kaynaklar: Lo Bianco, J. (2010). Language Policy and Planning. Hornberger, N. & McKay, S.
Sociolinguistics and Language Education. Bristol, UK: Multilingual Matters.
Blackledge (2008) Language Ecology and Language Ideology. In King, K.A. and
Hornberger, N. (Eds.) Encyclopedia of Language and Education, 2nd Edition, Volume 9: Ecology of Language. Springer Science+Business Media LLC.
Ricento, T. (2008) Researching Historical Perspective on Language, Education and Ideology.In Creese, A., Martin, P. and Hornberger, N. (Eds.) Encyclopedia of Language and Education, 2nd Edition, Volume 10: Research Methods in Language and Education. Springer Science+Business Media LLC.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 3 % 10
Uygulama 2 % 20
Arazi Çalışması 2 % 30
Sunum 2 % 10
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Uygulama 1 30 30
Arazi Çalışması 2 40 80
Sunum / Seminer 1 20 20
Proje 1 50 50
Rapor Teslimi 2 40 80
Toplam İş Yükü 260

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı