EKONOMİ VE FİNANS | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECO4656 | Mikroekonomide Konular | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ÇAĞLAR YURTSEVEN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. ÇAĞLAR YURTSEVEN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, giriş seviyesinin ötesinde mikroekonominin belirli alanlarını daha derinlemesine inceler. Bu dersle turizm ekonomisi, enerji ekonomisi veya endüstriyel organizasyon gibi belirli mikroekonomik alanlardaki ileri kavramları keşfedeceksiniz. Bu, bireysel karar alma ve piyasa dinamikleri hakkındaki anlayışınızı derinleştirir. Gerçek dünya durumlarını analiz etmek için karmaşık ekonomik modeller ve çerçeveler uygulamayı öğreneceksiniz. Bu, eleştirel düşünme, problem çözme ve karmaşık verileri yorumlamayı içerir. Mikroekonomi merceğinden güncel ekonomik konular hakkında tartışmalara katılacaksınız. Bu, politika önerilerinin ve gerçek dünya piyasa davranışının eleştirel değerlendirmesini teşvik eder. Ekonomik kavramları hem sözlü hem de yazılı olarak açık ve öz bir şekilde iletmeyi öğreneceksiniz. Bu, anlayışınızı etkili bir şekilde sunmanızı ve ekonomik tartışmalara katkıda bulunmanızı sağlar. Genel amaç, sizi bilgilendirilmiş karar alma ve ekonomik konularla etkileşim için gelişmiş mikroekonomi bilgisi, analitik araçlar ve iletişim becerileriyle donatmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Gelişmiş mikroekonomik araçları uygulayabilecek, 2. Gerçek dünyadaki ekonomik sorunları değerlendirebilecek, 3. Ekonomik kavramları etkili bir şekilde iletebilecek, 4. Eleştirel düşünme ve problem çözme becerileri geliştirebilecek, 5. Mikroekonomik teori hakkında daha derin bir anlayış kazanacaktır. |
Dersin öğretim yöntemleri; Ders Anlatımı, Okuma, Bireysel Çalışma ve Soru Çözümü şeklindedir. Ekonomik düşünme sistemi Mikriekonomide yeni gelişmeler Maliyet Fayda Analizi Mikroekonomi araçları Kent Ekonomisi Çalışma Ekonomisi Eğitim Ekonomisi Sağlık Ekonomisi Çevre Ekonomisi Deneysel Ekonomi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş | |
2) | Turizm Ekonomisi | 1. Makale |
3) | Turizm ekonomisi | 2. Makale |
4) | Tarım Ekonomisi | 3. Makale |
5) | Tarım Ekonomisi | 4. Makale |
6) | Enerji Ekonomisi | 5. Makale |
7) | Enerji Ekonomisi | 6. Makale |
8) | Vize Haftası | |
9) | Ekonomi ve Sosyoloji | 7. Makale |
10) | Ekonomi ve Sosyoloji | 8. Makale |
11) | Sağlık Ekonomisi | 9. Makale |
12) | Sağlık Ekonomisi | 10. Makale |
13) | Çevre Ekonomisi | 11. Makale |
14) | Çevre Ekonomisi | 12. Makale |
Ders Notları / Kitaplar: | There is no textbook for this course. However you need to access different articles from different journals for response papers and presentations. You can easily access them using our library’s database. The list of articles is as follows: 1) Salinas, A., Ortiz, C., Ponce, P., & Changoluisa, J. (2023). Does tourism activity reduce the size of the informal economy? Capturing long-term heterogeneous linkages around the world. Tourism Economics, 29(2), 305-347. 2) Bolukoglu, A., & Gozukucuk, T. (2024). Tourism development and women employment: A study on the European union countries. Tourism Economics, 30(2), 442-456. 3) Kimsanova, B., Sanaev, G., & Herzfeld, T. (2024). Dynamics of food demand during political instability: Evidence from Kyrgyzstan. Agricultural Economics, 55(1), 41-53. 4) Fluhrer, S., & Kraehnert, K. (2023). Mobile phone network expansion and agricultural income: A panel study. Agricultural Economics. 5) Muellner, N., Arnold, N., Gufler, K., Kromp, W., Renneberg, W., & Liebert, W. (2021). Nuclear energy-The solution to climate change?. Energy Policy, 155, 112363. 6) Gritz, A., & Wolff, G. (2024). Gas and energy security in Germany and central and Eastern Europe. Energy Policy, 184, 113885. 7) Karaoğlan, D., & Saraçoğlu, D. Ş. (2021). Women’s socioeconomic status and choice of birth control method: an investigation for the case of Turkey. Journal of Biosocial Science, 53(1), 137-156. 8) Freeman, A. (2024). Impossible arrangements: The extreme challenge of child care for low‐income mothers. American Journal of Economics and Sociology. 9) Aygün, A., Kırdar, M. G., & Tuncay, B. (2021). The effect of hosting 3.4 million refugees on native population mortality. Journal of health economics, 80, 102534. 10) Bai, Y., & Grignon, M. (2022). Why Do Drinkers Earn More? Job Characteristics as a Possible Link. Job Characteristics as a Possible Link. 11) Dang, H. A. H., & Trinh, T. A. (2021). Does the COVID-19 lockdown improve global air quality? New cross-national evidence on its unintended consequences. Journal of Environmental Economics and Management, 105, 102401. 12) Akpanke, T. A., Deka, A., Ozdeser, H., & Seraj, M. (2024). Ecological footprint in the OECD countries: do energy efficiency and renewable energy matter?. Environmental Science and Pollution Research, 1-13. |
Diğer Kaynaklar: | - |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Projeler | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 20 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 80 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 154 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik ve istatistik alanlarında geliştirilen bilgili birikimi ile hem mikro hem de makro düzeyde ekonomik mekanizmaların nasıl çalıştığını anlamak. | 3 |
2) | Piyasaların, endüstrinin ve piyasa düzenleme politikalarının özelliklerini anlama. | 3 |
3) | Farklı ekonomik bakış açılarını anlayarak küresel ekonomik olayları açıklama yeteneği kazanma. | 3 |
4) | Siyasetin ekonomiye etkisini ve ekonominin siyasete etkisini analiz etme yeteneği. | 2 |
5) | Ekonomik sorunlara çözüm üretme ve karşıt politika önerilerini değerlendirme yetkinliği kazanma. | 4 |
6) | Yeni ekonomik gelişmeleri ve yaklaşımları anlama ve değerlendirme. | 3 |
7) | Ekonomik haberleri ve gelişmeleri yazılı, sözlü ve grafiklerle aktarabilme becerisi kazanma. | 4 |
8) | Ekonomik sorunlara yönelik planlı çözümler üretme yetkinliği. | 3 |
9) | Sayısal ve sözel becerileri kullanarak ekonomik varsayımları destekleyici bulgular sunma yetkinliği. | 4 |
10) | Yabancı dil kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri takip etme ve meslektaşlarla iletişim kurabilme yetkinliği. | 3 |