SAHNE SANATLARI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IST2014 | Perakendecilik Yönetimi | Güz | 1 | 2 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. HACER HANDAN DEMİR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bu ders için bulunmamaktadır. |
Dersin Amacı: | Perakende yönetimi konusunda temel bilgilerin edinilmesi. İşletmenin insan kaynakları, finans, satınalma gibi diğer fonksiyonları ile perakendecilik pazarlaması arasındaki ilişkilerin kurulması. Pazarlama karması elemanlarının perakendecilik sektörü açısından ele alınması. Lokasyon seçimi ve mağaza atmosferi gibi perakendecilik sektörüne özel konuların incelenmesi. Çok kanallı perakendecilik kapsamında internet perakendeciliğinin işlenmesi. İnternet perakendeciliği, müşteri ilişkileri yönetimi ve tedarik zinciri yönetimi konuları kapsamında teknoloji ve perakendecilik arasındaki yakın ilişkinin vurgulanması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Perakende Yönetimi için gerekli olan etkili methot ve stratejileri anlamak. Perakende Yönetiminde kullanılan kaynak ve teknolojilerden nasıl yararlanılacağını anlamak. Mağaza yeri seçimi, satış , ürün ve fiyatlandırma analizlerini anlamak. Stratejik seviyede güncel perakende yönetimi konuları hakkında bilgi geliştirmek. Perakendenin, özellikle anahtar faaliyetleri ve ilişkilerin nasıl yürütüldüğünü anlamak. Perakende teorisi ve araştırmasının uygulanması yoluyla yukarda bahsedilen noktalara akademik destek sağlamak. |
1-Perakendecilik Yönetimine Giriş 2-Perakendeci işletmeleri sınıflandırmak ve perakendecilik çeşitleri 3-Perakendeci işletmelerin özelliklerini saptamak 4-Perakendeci işletmelerin mağaza düzeni hakkında bilgi elde etmek . 5-Lokasyon Seçimi 6-Kategori yönetiminin oluşturulması 7-Ürün çeşitlendirme ve planlama süreci 8-VİZE 9-Perakende satın alma sistemlerini saptamak 10-Perakendecilikte İnsan Kaynakları Yönetimi 11-Perakendeci işletmenin fiyatlandırma yönteminin seçimin katkıda bulunmak. 12-Tüketici Satınalma Davranışı ve Perakendecilik 13-Perakendeci işletmecilikte finansal strateji 14-Müşteri İlşkileri Yönetimi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Perakendecilik Yönetimine Giriş | |
2) | Perakendeci işletmeleri sınıflandırmak ve perakendecilik çeşitleri | |
3) | Perakendeci işletmelerin özelliklerini saptamak | |
4) | Perakendeci işletmelerin mağaza düzeni hakkında bilgi elde etmek . | |
5) | Lokasyon Seçimi | |
6) | Kategori yönetiminin oluşturulması | |
7) | Ürün çeşitlendirme ve planlama süreci | |
8) | ARA SINAV | |
9) | Perakende satın alma sistemlerini saptamak | |
10) | Perakendecilikte İnsan Kaynakları Yönetimi | |
11) | Perakendeci işletmenin fiyatlandırma yönteminin seçimin katkıda bulunmak. | |
12) | Tüketici Satınalma Davranışı ve Perakendecilik | |
13) | Perakendeci işletmecilikte finansal strateji | |
14) | Müşteri İlşkileri Yönetimi |
Ders Notları / Kitaplar: | Perakende Yönetiminin Temelleri, Nobel Yayın, 3. Baskı, Aydın, Kenan, 2010. ISBN:6051335131 Retailing Management, 8.Edition, Levy, Michael; Weitz, Barton A. 2012. Perakende PazarlamaYönetimi Yayıncı: Kendi Yayını 10 Ömer Baybars Tek ,Fatma Demirci Orel 2008 ISBN:9789944579100 |
Diğer Kaynaklar: | Bulunmamaktadır. There is none. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 76 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sahne sanatları (oyunculuk, dans, müzik vs.) alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. | 2 |
2) | Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. | 2 |
3) | Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | 2 |
4) | Sahne sanatları konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | 1 |
5) | Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | 3 |
6) | Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. | 3 |
7) | Sahne sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. | 2 |
8) | Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. | 3 |
9) | Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. | 1 |
10) | Kendi alanları ile ilgili İngiliz dilindeki kaynakları izler ve kendi alanlarında yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler. | 1 |
11) | Sahne sanatları alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. | 3 |
12) | İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. | 2 |
13) | Sahne Sanatları programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. | 3 |
14) | Sahne Sanatları Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk ve müzikal tiyatro alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. | 2 |
15) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |