IST2014 Perakendecilik YönetimiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YAPAY ZEKA MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YAPAY ZEKA MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IST2014 Perakendecilik Yönetimi Bahar
1 2 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. HACER HANDAN DEMİR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Bu ders için bulunmamaktadır.
Dersin Amacı: Perakende yönetimi konusunda temel bilgilerin edinilmesi. İşletmenin insan kaynakları, finans, satınalma gibi diğer fonksiyonları ile perakendecilik pazarlaması arasındaki ilişkilerin kurulması. Pazarlama karması elemanlarının perakendecilik sektörü açısından ele alınması. Lokasyon seçimi ve mağaza atmosferi gibi perakendecilik sektörüne özel konuların incelenmesi. Çok kanallı perakendecilik kapsamında internet perakendeciliğinin işlenmesi. İnternet perakendeciliği, müşteri ilişkileri yönetimi ve tedarik zinciri yönetimi konuları kapsamında teknoloji ve perakendecilik arasındaki yakın ilişkinin vurgulanması.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Perakende Yönetimi için gerekli olan etkili methot ve stratejileri anlamak.
Perakende Yönetiminde kullanılan kaynak ve teknolojilerden nasıl yararlanılacağını anlamak.
Mağaza yeri seçimi, satış , ürün ve fiyatlandırma analizlerini anlamak.
Stratejik seviyede güncel perakende yönetimi konuları hakkında bilgi geliştirmek. Perakendenin, özellikle anahtar faaliyetleri ve ilişkilerin nasıl yürütüldüğünü anlamak.
Perakende teorisi ve araştırmasının uygulanması yoluyla yukarda bahsedilen noktalara akademik destek sağlamak.

Dersin İçeriği

1-Perakendecilik Yönetimine Giriş
2-Perakendeci işletmeleri sınıflandırmak ve perakendecilik çeşitleri
3-Perakendeci işletmelerin özelliklerini saptamak
4-Perakendeci işletmelerin mağaza düzeni hakkında bilgi elde etmek .
5-Lokasyon Seçimi
6-Kategori yönetiminin oluşturulması
7-Ürün çeşitlendirme ve planlama süreci
8-VİZE
9-Perakende satın alma sistemlerini saptamak
10-Perakendecilikte İnsan Kaynakları Yönetimi
11-Perakendeci işletmenin fiyatlandırma yönteminin seçimin katkıda bulunmak.
12-Tüketici Satınalma Davranışı ve Perakendecilik
13-Perakendeci işletmecilikte finansal strateji
14-Müşteri İlşkileri Yönetimi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Perakendecilik Yönetimine Giriş
2) Perakendeci işletmeleri sınıflandırmak ve perakendecilik çeşitleri
3) Perakendeci işletmelerin özelliklerini saptamak
4) Perakendeci işletmelerin mağaza düzeni hakkında bilgi elde etmek .
5) Lokasyon Seçimi
6) Kategori yönetiminin oluşturulması
7) Ürün çeşitlendirme ve planlama süreci
8) ARA SINAV
9) Perakende satın alma sistemlerini saptamak
10) Perakendecilikte İnsan Kaynakları Yönetimi
11) Perakendeci işletmenin fiyatlandırma yönteminin seçimin katkıda bulunmak.
12) Tüketici Satınalma Davranışı ve Perakendecilik
13) Perakendeci işletmecilikte finansal strateji
14) Müşteri İlşkileri Yönetimi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Perakende Yönetiminin Temelleri, Nobel Yayın, 3. Baskı,
Aydın, Kenan, 2010. ISBN:6051335131
Retailing Management, 8.Edition, Levy, Michael; Weitz, Barton A. 2012.
Perakende PazarlamaYönetimi
Yayıncı: Kendi Yayını 10
Ömer Baybars Tek ,Fatma Demirci Orel
2008 ISBN:9789944579100
Diğer Kaynaklar: Bulunmamaktadır. There is none.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 76

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve yapay zeka mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahiptir.
2) Matematik, fen bilimleri ve yapay zeka mühendisliği alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
3) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
4) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
5) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
6) Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar.
7) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
8) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
9) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
10) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır.
12) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir.
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
14) Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir.