IST2014 Perakendecilik YönetimiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IST2014 Perakendecilik Yönetimi Bahar 1 2 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. HACER HANDAN DEMİR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Bu ders için bulunmamaktadır.
Dersin Amacı: Perakende yönetimi konusunda temel bilgilerin edinilmesi. İşletmenin insan kaynakları, finans, satınalma gibi diğer fonksiyonları ile perakendecilik pazarlaması arasındaki ilişkilerin kurulması. Pazarlama karması elemanlarının perakendecilik sektörü açısından ele alınması. Lokasyon seçimi ve mağaza atmosferi gibi perakendecilik sektörüne özel konuların incelenmesi. Çok kanallı perakendecilik kapsamında internet perakendeciliğinin işlenmesi. İnternet perakendeciliği, müşteri ilişkileri yönetimi ve tedarik zinciri yönetimi konuları kapsamında teknoloji ve perakendecilik arasındaki yakın ilişkinin vurgulanması.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Perakende Yönetimi için gerekli olan etkili methot ve stratejileri anlamak.
Perakende Yönetiminde kullanılan kaynak ve teknolojilerden nasıl yararlanılacağını anlamak.
Mağaza yeri seçimi, satış , ürün ve fiyatlandırma analizlerini anlamak.
Stratejik seviyede güncel perakende yönetimi konuları hakkında bilgi geliştirmek. Perakendenin, özellikle anahtar faaliyetleri ve ilişkilerin nasıl yürütüldüğünü anlamak.
Perakende teorisi ve araştırmasının uygulanması yoluyla yukarda bahsedilen noktalara akademik destek sağlamak.

Dersin İçeriği

1-Perakendecilik Yönetimine Giriş
2-Perakendeci işletmeleri sınıflandırmak ve perakendecilik çeşitleri
3-Perakendeci işletmelerin özelliklerini saptamak
4-Perakendeci işletmelerin mağaza düzeni hakkında bilgi elde etmek .
5-Lokasyon Seçimi
6-Kategori yönetiminin oluşturulması
7-Ürün çeşitlendirme ve planlama süreci
8-VİZE
9-Perakende satın alma sistemlerini saptamak
10-Perakendecilikte İnsan Kaynakları Yönetimi
11-Perakendeci işletmenin fiyatlandırma yönteminin seçimin katkıda bulunmak.
12-Tüketici Satınalma Davranışı ve Perakendecilik
13-Perakendeci işletmecilikte finansal strateji
14-Müşteri İlşkileri Yönetimi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Perakendecilik Yönetimine Giriş
2) Perakendeci işletmeleri sınıflandırmak ve perakendecilik çeşitleri
3) Perakendeci işletmelerin özelliklerini saptamak
4) Perakendeci işletmelerin mağaza düzeni hakkında bilgi elde etmek .
5) Lokasyon Seçimi
6) Kategori yönetiminin oluşturulması
7) Ürün çeşitlendirme ve planlama süreci
8) ARA SINAV
9) Perakende satın alma sistemlerini saptamak
10) Perakendecilikte İnsan Kaynakları Yönetimi
11) Perakendeci işletmenin fiyatlandırma yönteminin seçimin katkıda bulunmak.
12) Tüketici Satınalma Davranışı ve Perakendecilik
13) Perakendeci işletmecilikte finansal strateji
14) Müşteri İlşkileri Yönetimi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Perakende Yönetiminin Temelleri, Nobel Yayın, 3. Baskı,
Aydın, Kenan, 2010. ISBN:6051335131
Retailing Management, 8.Edition, Levy, Michael; Weitz, Barton A. 2012.
Perakende PazarlamaYönetimi
Yayıncı: Kendi Yayını 10
Ömer Baybars Tek ,Fatma Demirci Orel
2008 ISBN:9789944579100
Diğer Kaynaklar: Bulunmamaktadır. There is none.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 76

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.