IST2014 Perakendecilik YönetimiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FOTOĞRAFÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
FOTOĞRAF
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IST2014 Perakendecilik Yönetimi Bahar 1 2 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. HACER HANDAN DEMİR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Bu ders için bulunmamaktadır.
Dersin Amacı: Perakende yönetimi konusunda temel bilgilerin edinilmesi. İşletmenin insan kaynakları, finans, satınalma gibi diğer fonksiyonları ile perakendecilik pazarlaması arasındaki ilişkilerin kurulması. Pazarlama karması elemanlarının perakendecilik sektörü açısından ele alınması. Lokasyon seçimi ve mağaza atmosferi gibi perakendecilik sektörüne özel konuların incelenmesi. Çok kanallı perakendecilik kapsamında internet perakendeciliğinin işlenmesi. İnternet perakendeciliği, müşteri ilişkileri yönetimi ve tedarik zinciri yönetimi konuları kapsamında teknoloji ve perakendecilik arasındaki yakın ilişkinin vurgulanması.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Perakende Yönetimi için gerekli olan etkili methot ve stratejileri anlamak.
Perakende Yönetiminde kullanılan kaynak ve teknolojilerden nasıl yararlanılacağını anlamak.
Mağaza yeri seçimi, satış , ürün ve fiyatlandırma analizlerini anlamak.
Stratejik seviyede güncel perakende yönetimi konuları hakkında bilgi geliştirmek. Perakendenin, özellikle anahtar faaliyetleri ve ilişkilerin nasıl yürütüldüğünü anlamak.
Perakende teorisi ve araştırmasının uygulanması yoluyla yukarda bahsedilen noktalara akademik destek sağlamak.

Dersin İçeriği

1-Perakendecilik Yönetimine Giriş
2-Perakendeci işletmeleri sınıflandırmak ve perakendecilik çeşitleri
3-Perakendeci işletmelerin özelliklerini saptamak
4-Perakendeci işletmelerin mağaza düzeni hakkında bilgi elde etmek .
5-Lokasyon Seçimi
6-Kategori yönetiminin oluşturulması
7-Ürün çeşitlendirme ve planlama süreci
8-VİZE
9-Perakende satın alma sistemlerini saptamak
10-Perakendecilikte İnsan Kaynakları Yönetimi
11-Perakendeci işletmenin fiyatlandırma yönteminin seçimin katkıda bulunmak.
12-Tüketici Satınalma Davranışı ve Perakendecilik
13-Perakendeci işletmecilikte finansal strateji
14-Müşteri İlşkileri Yönetimi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Perakendecilik Yönetimine Giriş
2) Perakendeci işletmeleri sınıflandırmak ve perakendecilik çeşitleri
3) Perakendeci işletmelerin özelliklerini saptamak
4) Perakendeci işletmelerin mağaza düzeni hakkında bilgi elde etmek .
5) Lokasyon Seçimi
6) Kategori yönetiminin oluşturulması
7) Ürün çeşitlendirme ve planlama süreci
8) ARA SINAV
9) Perakende satın alma sistemlerini saptamak
10) Perakendecilikte İnsan Kaynakları Yönetimi
11) Perakendeci işletmenin fiyatlandırma yönteminin seçimin katkıda bulunmak.
12) Tüketici Satınalma Davranışı ve Perakendecilik
13) Perakendeci işletmecilikte finansal strateji
14) Müşteri İlşkileri Yönetimi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Perakende Yönetiminin Temelleri, Nobel Yayın, 3. Baskı,
Aydın, Kenan, 2010. ISBN:6051335131
Retailing Management, 8.Edition, Levy, Michael; Weitz, Barton A. 2012.
Perakende PazarlamaYönetimi
Yayıncı: Kendi Yayını 10
Ömer Baybars Tek ,Fatma Demirci Orel
2008 ISBN:9789944579100
Diğer Kaynaklar: Bulunmamaktadır. There is none.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 76

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi.
2) Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi.
3) Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi.
4) Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek.
5) Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi.
6) Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi.
7) Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek.
8) Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi.
9) Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi.
10) Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi.
11) Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi.
12) Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi.
13) Yaratıcılığı disiplinlerarası yöntemler ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi.
14) İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma.