EKONOMİ VE FİNANS | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IST2014 | Perakendecilik Yönetimi | Bahar | 1 | 2 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. HACER HANDAN DEMİR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bu ders için bulunmamaktadır. |
Dersin Amacı: | Perakende yönetimi konusunda temel bilgilerin edinilmesi. İşletmenin insan kaynakları, finans, satınalma gibi diğer fonksiyonları ile perakendecilik pazarlaması arasındaki ilişkilerin kurulması. Pazarlama karması elemanlarının perakendecilik sektörü açısından ele alınması. Lokasyon seçimi ve mağaza atmosferi gibi perakendecilik sektörüne özel konuların incelenmesi. Çok kanallı perakendecilik kapsamında internet perakendeciliğinin işlenmesi. İnternet perakendeciliği, müşteri ilişkileri yönetimi ve tedarik zinciri yönetimi konuları kapsamında teknoloji ve perakendecilik arasındaki yakın ilişkinin vurgulanması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Perakende Yönetimi için gerekli olan etkili methot ve stratejileri anlamak. Perakende Yönetiminde kullanılan kaynak ve teknolojilerden nasıl yararlanılacağını anlamak. Mağaza yeri seçimi, satış , ürün ve fiyatlandırma analizlerini anlamak. Stratejik seviyede güncel perakende yönetimi konuları hakkında bilgi geliştirmek. Perakendenin, özellikle anahtar faaliyetleri ve ilişkilerin nasıl yürütüldüğünü anlamak. Perakende teorisi ve araştırmasının uygulanması yoluyla yukarda bahsedilen noktalara akademik destek sağlamak. |
1-Perakendecilik Yönetimine Giriş 2-Perakendeci işletmeleri sınıflandırmak ve perakendecilik çeşitleri 3-Perakendeci işletmelerin özelliklerini saptamak 4-Perakendeci işletmelerin mağaza düzeni hakkında bilgi elde etmek . 5-Lokasyon Seçimi 6-Kategori yönetiminin oluşturulması 7-Ürün çeşitlendirme ve planlama süreci 8-VİZE 9-Perakende satın alma sistemlerini saptamak 10-Perakendecilikte İnsan Kaynakları Yönetimi 11-Perakendeci işletmenin fiyatlandırma yönteminin seçimin katkıda bulunmak. 12-Tüketici Satınalma Davranışı ve Perakendecilik 13-Perakendeci işletmecilikte finansal strateji 14-Müşteri İlşkileri Yönetimi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Perakendecilik Yönetimine Giriş | |
2) | Perakendeci işletmeleri sınıflandırmak ve perakendecilik çeşitleri | |
3) | Perakendeci işletmelerin özelliklerini saptamak | |
4) | Perakendeci işletmelerin mağaza düzeni hakkında bilgi elde etmek . | |
5) | Lokasyon Seçimi | |
6) | Kategori yönetiminin oluşturulması | |
7) | Ürün çeşitlendirme ve planlama süreci | |
8) | ARA SINAV | |
9) | Perakende satın alma sistemlerini saptamak | |
10) | Perakendecilikte İnsan Kaynakları Yönetimi | |
11) | Perakendeci işletmenin fiyatlandırma yönteminin seçimin katkıda bulunmak. | |
12) | Tüketici Satınalma Davranışı ve Perakendecilik | |
13) | Perakendeci işletmecilikte finansal strateji | |
14) | Müşteri İlşkileri Yönetimi |
Ders Notları / Kitaplar: | Perakende Yönetiminin Temelleri, Nobel Yayın, 3. Baskı, Aydın, Kenan, 2010. ISBN:6051335131 Retailing Management, 8.Edition, Levy, Michael; Weitz, Barton A. 2012. Perakende PazarlamaYönetimi Yayıncı: Kendi Yayını 10 Ömer Baybars Tek ,Fatma Demirci Orel 2008 ISBN:9789944579100 |
Diğer Kaynaklar: | Bulunmamaktadır. There is none. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 76 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik ve istatistik alanlarında geliştirilen bilgili birikimi ile hem mikro hem de makro düzeyde ekonomik mekanizmaların nasıl çalıştığını anlamak. | 3 |
2) | Piyasaların, sanayinin ve piyasa düzenleme ve politikalarının ortak ve ayırt edici özelliklerini anlamak. | 2 |
3) | İktisadi gelişmelere farklı açılardan bakabilme becerisi geliştirmek, bu farklı açıların iktisat tarihi boyunca neden ve nasıl oluşturulduğunu kavramak, ve bu bakış açıları arasındaki farkları ekonomik olayları açıklayabilme derecelerine göre anlamak. | 1 |
4) | Siyasetin ekonomiye müdahalelerini ve aynı şekilde ekonominin siyasete müdahalelerini tahlil etmek. | 3 |
5) | Eğitim sürecinde edindiği iktisadi bilgileri günlük ekonomik sorunların çözümünde kullanabilme ve bu sorunlara önerilen karşıt çözüm politikalarını değerlendirebilme becerisini kazanmak. | 2 |
6) | Güncel ve yeni ekonomik gelişmeleri ve yeni iktisadi yaklaşımların nasıl oluştuğunu kavramak ve değerlendirmek. | 2 |
7) | Belirli ekonomik gelişmeleri ve haberleri yazılı, sözlü ve grafiklerle açıklayabilme ve aktarabilme becerilerini geliştirmek. | 3 |
8) | İktisadi meselelerin nasıl çözümlenebileceğini bilmek ve bu doğrultuda belli bir hipotez, ilgili yazın taraması, metodoloji ve görgül sonuçlar içerecek şekilde planlı yazılmış çözümler üretebilmek. | 2 |
9) | Kazanılan sayısal ve sözel becerileri gösterebilmek ve iktisadi varsayımlar ve çıkarımları destekleyecek bulguları sunmak. | 2 |
10) | Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | 3 |