Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Bankacılık finansal ürün ve hizmetleri. |
|
1) |
Nakit akım tablosu ve uygulamaları. |
|
2) |
2001 yılı ve sonrası yaşanan bankacılık sektörü finansal krizleri sebep ve sonuçları. |
|
3) |
Bankacılık sektörü kredi politikaları ve düzenlemeleri. Banka kredileri- Basel kriterleri. |
|
4) |
Nakdi kredi türleri- TL, Döviz |
|
5) |
Gayrinakdi kredi türleri |
|
6) |
Finansal tablolar- Bilanço kalemleri, firma ziyareti sonrası kalemlerde yapılması gereken değişiklikler. |
|
7) |
Finansal Tablolar-Gelir tablosu kalemleri, ziyaret sonrası kalemlerde yapılması gerekli değişiklikler. |
|
8) |
Fon akım tablosu ve uygulamaları. |
|
9) |
Nakit akım tablosu ve uygulamaları. |
|
10) |
Kredi talebinin incelenmesi, kredilendirme için gerekli bilgi ve belgeler, teminatların belirlenmesi
|
|
11) |
Oran analizine ilişkin hesaplamalar.
|
|
12) |
Bilanço ve gelir tablosu kalemlerinde değişiklikler.
|
|
13) |
Uygulama : Kredi analiz raporu hazırlama, yorumlama ve kredi teminatları. |
|
14) |
Kredi puanı hesaplama (SCORECARD). |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Pazarlama alanındaki teorik bilgileri çalışma hayatında kullanır. |
|
2) |
İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayabilecek bilgi ve donanıma sahip olur. |
|
3) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlar. |
|
4) |
Pazarlamada karşılaşılan sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri getirir. |
|
5) |
Değişen pazarlara yönelik geliştirilen yeni pazarlama yaklaşımlarını benimser ve uygulamaya geçirir.
|
|
6) |
Mesleği ile ilgili ulusal ve uluslar arası çerçevede güncel ve ekonomik gelişmeleri takip eder ve uygular. |
|
7) |
Piyasanın ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan mesleki etik değerlere sahip olur, yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanır; alanıyla ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir. |
|
8) |
Pazarlama yönetiminde, reklam hazırlamada, uluslararası pazar analizlerinde teknoloji ve yöntemler aracılığıyla mevcut durumu yorumlar. |
|