BVS2013 Bankalarda Kredi AnaliziBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BVS2013 Bankalarda Kredi Analizi Bahar 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. SERAP GÖKSU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Program bileşenleri bulunmamaktadır.
Dersin Amacı: İşletmelerin temel ve ek mali tablolarına ait rakamsal bilgilerden yararlanarak finansal analiz, işletmenin mali yapısı hakkında yorum yapabilme ve kredi değerleme bilgi ve becerisine olunmasıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Finansal tablo analizini kavramsal olarak açıklayabilir.
2. Temel ve teknik analiz işlemlerini ve gerekliliklerini yorumlayabilir.
3. Mali analiz tekniklerini uygulayabilir.
4. Mali tablo sonuçlarını yorumlayabilir.
5. Finansal durum tespiti ve kredi değerlemesi yapabilir.

Dersin İçeriği

Finansal tablo analiz kavramları, Mali analiz teknikleri anlatılmakta, mali tablo yorumları ve kredi değerlemesi yapılmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bankacılık finansal ürün ve hizmetleri.
1) Nakit akım tablosu ve uygulamaları.
2) 2001 yılı ve sonrası yaşanan bankacılık sektörü finansal krizleri sebep ve sonuçları.
3) Bankacılık sektörü kredi politikaları ve düzenlemeleri. Banka kredileri- Basel kriterleri.
4) Nakdi kredi türleri- TL, Döviz
5) Gayrinakdi kredi türleri
6) Finansal tablolar- Bilanço kalemleri, firma ziyareti sonrası kalemlerde yapılması gereken değişiklikler.
7) Finansal Tablolar-Gelir tablosu kalemleri, ziyaret sonrası kalemlerde yapılması gerekli değişiklikler.
8) Fon akım tablosu ve uygulamaları.
9) Nakit akım tablosu ve uygulamaları.
10) Kredi talebinin incelenmesi, kredilendirme için gerekli bilgi ve belgeler, teminatların belirlenmesi
11) Oran analizine ilişkin hesaplamalar.
12) Bilanço ve gelir tablosu kalemlerinde değişiklikler.
13) Uygulama : Kredi analiz raporu hazırlama, yorumlama ve kredi teminatları.
14) Kredi puanı hesaplama (SCORECARD).

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dr. Öztin Akgüç, Mali Tablolar Analizi, Avcıol Basın Yayın, 2013,
Adem Çabuk, Mali Tablolar Analizi, Ekin Kitabevi, 2013.
Diğer Kaynaklar: Güncel dergiler, yayınlar, Firma Değerleme Raporları.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 74

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgisayar sistemlerinde olan zengin bilgileri kullanabilir ve basit biyolojik sorulara cevap bulma ve hastalıkların teşhis ve tadavileri gibi problemlere çözüm bulur. 3
2) Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır. 4
3) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. 5
4) Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü,yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda ingilizceye hakim olur. 3
5) Genetik laboratuvarında kullanılan değişik teknikleri öğrenir ve bilgi ve beceri kazanır. 4
6) Biyolojik bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme, bunları ve sonuçlarını, arkasında yatan delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme. 4
7) Nicel ve nitel veri toplama yöntemleri kullanmada bilgi ve beceri kazanır. 3
8) Araştırmaları etik, mesleki sorumluk bilincine sahip, insani değerlere ve insan haklarına saygılı bir şekilde yürütür. İnsan deneylerinde gizlilik ilkesine önem verir. 5
9) Moleküler biyoloji ve genetik alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenmek ve her ikisi arasında bağlantı kurma. 4
10) Kendini geliştirme konusunda literatürü araştırıp kullanır ve bilim-teknoloji alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder. 5
11) Ulusal ve uluslararası sorunlarından haberdar olup, bu sorunlara bilimsel yaklaşımla çözüm araştırır. 4