NMD3911 Sociology of New MediaBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İŞLETME YÖNETİMİ (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İŞLETME YÖNETİMİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NMD3911 Yeni Medya Sosyolojisi Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. MERT KAYHAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok.
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilere sosyolojinin temel kavramları ve ilkelerini, yeni medya çerçevesinde öğretmeyi amaçlamaktadır. Bilgi toplumunun yükselişini küresel dönüşüm süreçleri bağlamında ele alacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- Yeni medyanın insanların gündelik ilişkilerine etkisini eleştirel olarak değerlendirebilir.
- Yeni medyanın mevcut iktidar ilişkileriyle ilişkisini anlayabilir

Dersin İçeriği

Bu ders, 1970’lerden beri gelişmekte olan yeni küresel toplumu anlamalarına yardımcı olmak için öğrencilere gerekli kuramsal ve düşünsel araçları sağlamayı amaçlamaktadır. Bu yeni dönem, “sanayi sonrası toplum” “bilgi toplumu” ya da “elektronik-dijital çağ” adlarıyla da anılmaktadır… Bu derste, hem uzun erimli tarihsel bir perspektifden yararlanılacak, hem de radikal dönüşüm noktaları incelenecektir. 20. Yüzyıl kapitalizminin uzun dalgaları, iniş ve çıkışları, Fordist-Sanayi dönemi, Fordizm-sonrası / Sanayi-sonrası dönem ve 1970’lerden itibaren bilgi toplumunun yükselişi konuları ele alınacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1990'lar ve "Dijital/Elektronik Devrim"in İnfilakı -
1) Derse giriş -
2) Bilgi toplumu, yeni medya ve geleneksel medya kavramları -
3) Tarihsel yön: Sanayi öncesi, sanayi ve sanayi sonrası dönem -
4) Tarihsel yön: Sanayi öncesi, sanayi ve sanayi sonrası dönem II -
5) 20. yüzyılın temel dinamikleri: Sermaye ekonomisi ve kapitalizm -
6) Vize -
7) 1960'ların dönüşümü: Sistem karşıtı paradigma ve "Yeni Sosyal Hareketler" -
8) 1970'lerin dönüşümü: Kapitalizmin kuruluşu: esnek birikim -
9) 1980'ler sonrası: Neoliberal devrim -
11) Yeni medya ve yeni toplumsal formasyonlar -
12) Yeni medya ve toplumsal iletişimin yeni biçimleri -
13) Yeni medya, aktivizm ve kliktivizm -
14) 21. yüzyılın başında: Buradan nereye gidiyoruz? -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: - Manuel Castells, The Rise of Network Society. Blackwell Publishers
- David Harvey, The Condition of Postmodernity. Blackwell Publishers
- Stephen Graham & Simon Marvin, Telecommunications and the City: Electronic Spaces, Urban Places. Routledge.

Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 113

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İşletme yönetimi alanında edindiği teorik bilgileri çalışma hayatında kullanır.
2) İşletmenin yönetim fonksiyonlarını kullanabilme yeteneğine sahip olur ve yeni yönetim tekniklerini takip eder.
3) İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayabilecek bilgi ve donanıma sahip olur.
4) Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlar.
5) Mesleki uygulamalarda karşılaşılan sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri getirir.
6) İşletmenin finansal analizini yaparak finansal sorunlarına çözüm önerileri getirir.
7) İşletmenin insan kaynaklarını işletme amaçları doğrultusunda verimli biçimde çalışmasını ve gelişmesini sağlar.
8) Üretim ve pazarlamanın temel işlevlerini bir bütün olarak kavrar, yeni üretim ve pazarlama tekniklerini uygular.
9) İşletmelerde maliyet hesaplamalarını yapar, muhasebe kayıtlarını tutar, mali tabloları hazırlar ve yorumlar.
10) Piyasanın ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan mesleki etik değerlere sahip olur, yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanır; alanıyla ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir.
11) Mesleği ile ilgili ulusal ve uluslar arası çerçevede güncel ve ekonomik gelişmeleri takip eder ve uygular. 2