Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
1990'lar ve "Dijital/Elektronik Devrim"in İnfilakı |
- |
1) |
Derse giriş |
- |
2) |
Bilgi toplumu, yeni medya ve geleneksel medya kavramları |
- |
3) |
Tarihsel yön: Sanayi öncesi, sanayi ve sanayi sonrası dönem |
- |
4) |
Tarihsel yön: Sanayi öncesi, sanayi ve sanayi sonrası dönem II |
- |
5) |
20. yüzyılın temel dinamikleri: Sermaye ekonomisi ve kapitalizm |
- |
6) |
Vize |
- |
7) |
1960'ların dönüşümü: Sistem karşıtı paradigma ve "Yeni Sosyal Hareketler" |
- |
8) |
1970'lerin dönüşümü: Kapitalizmin kuruluşu: esnek birikim |
- |
9) |
1980'ler sonrası: Neoliberal devrim |
- |
11) |
Yeni medya ve yeni toplumsal formasyonlar |
- |
12) |
Yeni medya ve toplumsal iletişimin yeni biçimleri |
- |
13) |
Yeni medya, aktivizm ve kliktivizm |
- |
14) |
21. yüzyılın başında: Buradan nereye gidiyoruz? |
- |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır. |
|
2) |
Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır. |
|
3) |
Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur. |
|
4) |
Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. |
|
5) |
Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur. |
|
6) |
İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir. |
|
7) |
Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir. |
|
8) |
Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir |
|
9) |
Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır. |
|
10) |
Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur. |
|