NMD3911 Sociology of New MediaBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NMD3911 Yeni Medya Sosyolojisi Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. MERT KAYHAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok.
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilere sosyolojinin temel kavramları ve ilkelerini, yeni medya çerçevesinde öğretmeyi amaçlamaktadır. Bilgi toplumunun yükselişini küresel dönüşüm süreçleri bağlamında ele alacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- Yeni medyanın insanların gündelik ilişkilerine etkisini eleştirel olarak değerlendirebilir.
- Yeni medyanın mevcut iktidar ilişkileriyle ilişkisini anlayabilir

Dersin İçeriği

Bu ders, 1970’lerden beri gelişmekte olan yeni küresel toplumu anlamalarına yardımcı olmak için öğrencilere gerekli kuramsal ve düşünsel araçları sağlamayı amaçlamaktadır. Bu yeni dönem, “sanayi sonrası toplum” “bilgi toplumu” ya da “elektronik-dijital çağ” adlarıyla da anılmaktadır… Bu derste, hem uzun erimli tarihsel bir perspektifden yararlanılacak, hem de radikal dönüşüm noktaları incelenecektir. 20. Yüzyıl kapitalizminin uzun dalgaları, iniş ve çıkışları, Fordist-Sanayi dönemi, Fordizm-sonrası / Sanayi-sonrası dönem ve 1970’lerden itibaren bilgi toplumunun yükselişi konuları ele alınacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1990'lar ve "Dijital/Elektronik Devrim"in İnfilakı -
1) Derse giriş -
2) Bilgi toplumu, yeni medya ve geleneksel medya kavramları -
3) Tarihsel yön: Sanayi öncesi, sanayi ve sanayi sonrası dönem -
4) Tarihsel yön: Sanayi öncesi, sanayi ve sanayi sonrası dönem II -
5) 20. yüzyılın temel dinamikleri: Sermaye ekonomisi ve kapitalizm -
6) Vize -
7) 1960'ların dönüşümü: Sistem karşıtı paradigma ve "Yeni Sosyal Hareketler" -
8) 1970'lerin dönüşümü: Kapitalizmin kuruluşu: esnek birikim -
9) 1980'ler sonrası: Neoliberal devrim -
11) Yeni medya ve yeni toplumsal formasyonlar -
12) Yeni medya ve toplumsal iletişimin yeni biçimleri -
13) Yeni medya, aktivizm ve kliktivizm -
14) 21. yüzyılın başında: Buradan nereye gidiyoruz? -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: - Manuel Castells, The Rise of Network Society. Blackwell Publishers
- David Harvey, The Condition of Postmodernity. Blackwell Publishers
- Stephen Graham & Simon Marvin, Telecommunications and the City: Electronic Spaces, Urban Places. Routledge.

Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 113

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.